جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عابدین رستمی

حوزه/ امام جمعه شهرستان قروه گفت: نیاز جامعه ما در بحث انتخابات دو مسئله مهم است، یکی حضور حداکثری و دیگری انتخاب نماینده اصلح می باشد که نخبگان و احزاب باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام عابدین رستمی، شامگاه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان قروه، با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس، اظهار داشت: یکی از سیاسی ترین شهرستانهای کردستان، قروه می باشد و به همین دلیل شاهد شکاف های سیاسی و فرهنگی در این منطقه هستیم.

امام جمعه شهرستان قروه گفت: امروز نیاز جامعه ما در بحث انتخابات دو مسئله مهم است، یکی حضور حداکثری و دیگری انتخاب نماینده اصلح می باشد که نخبگان و احزاب باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهند.

حجت الاسلام رستمی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کسانی که به بهارستان راه پیدا می کنند نباید فراموش کنند که نماینده کل مردم حوزه انتخابیه خود هستند نه تنها نماینده آنانی که به آنها رای داده اند.

وی تصریح کرد: لذا باید گفت که مردم مشاوران حکومت اسلامی محسوب می شوند و همین مردم هستند که نظام اسلامی مقبولیت می دهند.

امام جمعه شهرستان قروه گفت: شکل حکومت جمهوری اسلامی شامل جمهوریت که محتوا و اسلامیت که شکل آن را نشان می دهد، است و این دو در تعارض با همدیگر نبوده و نیستند.

این استاد حوزوی ادامه داد: داشتن انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری باعث تقویت پایه جمهوریت می شود و در مقابل جمهوریت پایه های اسلامیت را تقویت می کند که این دو باهم ارتباط تنگاتنگی دارند.

حجت الاسلام رستمی اظهار داشت: لذا از مسئولان برگزاری انتخابات می خواهیم که نگاهشان به این همه پرسی نگاهی سیاسی نباشد.

وی تصریح کرد: با نگاه صرفاً سیاسی منافع حزبی بر منافع جمعی نفوذ پیدا می کند چرا که نگاه احزاب حداقلی صرف است و در واقع احزاب در ایران بعد از ۴۰ سال هنوز به بلوغ کامل نرسیده اند.

امام جمعه شهرستان قروه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: احزاب نمی خواهند بپذیرند که انتخابات نگاه سیاسی صرف نیست، نگاه عمیق نیاز دارد تا به انتخابی اصلح برسد.

حجت الاسلام رستمی گفت: مسئولین در حکومت اسلامی باید حول محور عدالت حرکت کنند، زیرا برپایی عدالت یکی از اهداف ایجاد حکومت اسلامی می باشد.

این استاد حوزوی اظهار داشت: عدالت یعنی هرچیزی در جای خود باشد و به مطالبات مردم در قبال وعده هایی که داده می شود پرداخت.

حجت الاسلام رستمی در پایان سخنان خود بیان کرد: هرگز نمی توان عدالت را در جامعه پیاده کرد مگر اینکه خود عادل باشیم و عدالت را در سطح جامعه اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha