جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
9دی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان گفت: تمام نسل‌های جدید باید از نقشه‌های دشمن مطلع شوند و باید از گذشته عبرت بگیرند و در مقابل فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام حسین ولیئی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان، امروز در تجمع طلبه بصیر در مدرسه عالی فدک اظهار کرد: حماسه نهم دی به دنبال انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ که عده‌ای اعلام وجود تقلب در انتخاب کردند و انتخابات را باطل دانستند، شکل گرفت که در ادامه این ادعا به اهانت به مقدسات دین اسلام و در نهایت هتک حرمت به عزاداران امام‌حسین(ع) انجامید.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب به مسئولان نظام فرمودند: در هر صندوقی که احتمال تقلب است باید بازشماری انجام شود و با هرگونه تخلف بر اساس قانون برخورد شود نه اینکه به خیابان‌ها کشیده شود و بر علیه نظام و در نهایت بر علیه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شعار داده شود.

حجت‌الاسلام ولیئی خاطرنشان کرد: دشمان اسلام می‌خواستند مردم را برای رسیدن به اهداف خود سپر قرار دهند و بتوانند انتخابات را باطل کنند و چون دستان خارجی هم از پشت پرده در این ماجرا دخیل بود و  این مسئله را  پیوسته دنبال  و پشتیبانی می‌کردند، تصور کردند که با فشارهای داخلی و خارجی می‌توانند انتخابات را باطل و نظام جمهوری اسلامی را دچاربحران کنند.

وی افزود: اهمیت برگزاری سال‌روز ۹دی از این جهت است که دشمنان ما دائما درصدد ریشه‌کن کردن انقلاب اسلامی و ضربه زدن به انقلاب هستند و در مقاطع مختلف در صدد بوده تا از شرایط علیه انقلاب اسلامی استفاده کنند لذا تمام نسل‌های جدید باید از نقشه‌های دشمن مطلع شوند و باید از گذشته عبرت بگیرند و در مقابل فتنه‌ها و دسیسه‌های دشمنان هوشیار باشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان در ادامه سخنان خود درباره نقش حوزه و طلاب در بصیرت‌افزایی جامع اذعان کرد: حوزۀ علمیه، مهم‌ترین پایگاه اسلام و تشیع بوده، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که یکی از مهم‌ترین تحولات تاریخی جهان است، از نتایج و آثار حوزۀ علمیه است که به رهبری مرجعی عالی مقام و پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) و حوزه‌های علمیه تحقق یافت.

وی افزود: حوزه علمیه و روحانیت تربیت‌یافته از آن، در میان مردم جایگاه والایی دارند و از منبرها می توان به عنوان تریبون‌هایی تأثیرگذار در سطح جامعه استفاده کرد؛ به همین علت تغییر روش فکری، اعتقادی و رفتاری حوزه به طور مستقیم بر اقشار مختلف جامعه تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام ولیئی گفت: با توجه به رسالت سیاسی علما، طلاب و حوزه‌های علمیه، وظیفه بسیار مهم هدایت سیاسی مردم و بصیرت‌افزایی در جامعه بر عهده حوزه است  چراکه  گستردگی و تأثیرگذاری طلاب و حوزه‌های علمیه، فراتر از سایر خواص و نخبگان در جامعه است.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر، استمرار حرکت انقلابی مردم، مستلزم بصیرت‌افزایی حوزه‌های علمیه است و آگاهی‌سازی سیاسی و بصیرت‌افزایی نیز از شاخصه‌های مهم طلبه تراز انقلاب اسلامی است و طلاب علوم دینی باید ضمن تحصیل، این مهم را مدنظر قرار داده و برای تحقق این مهم اهتمام کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، قیام امام خمینی (ره) و استمرار نظام اسلامی بیان کرد: اگر حوزه های علمیه نبودند، قیام امام خمینی (ره) به نتیجه مطلوب نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: یکی از هنرهای زیبای امام راحل این بود که اسلام ناب محمدی را از اسلام متحجر و از بین اسلام روشنفکر مآبان و لیبرال‌ها و از لابلای این متون اسلام استخراج کرد و اسلام ناب که همان اسلام اهل‌بیت (ع) است را عرضه کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha