جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید همواره منافع ملی کشور، نظام و انقلاب را بر خواسته‌های خود مقدم بداریم و ما باید فدایی انقلاب و نظام باشیم نه اینکه انقلاب و نظام فدای ما شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در شورای اداری اوقاف استان قم، با گرامیداشت سالگرد یوم الله ۹ دی، اظهار کرد: در سال ۸۸ وقایع، توطئه‌ها و فتنه انگیزی‌هایی به وجود آمد که می‌توانست برای کشور هزینه‌های سنگین تر از آنچه که اتفاق افتاد را به همراه داشته باشد و کشور چند ماه در تلاطم بود و مسائل و مشکلاتی را شاهد بودیم.

وی افزود: هوشمندی رهبر معظم انقلاب و رهنمودهای حکیمانه ایشان و در کنار آن حضور و شعور بالای مردم توطئه‌ها را خنثی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که ۹ دی نباید فراموش شود، اضافه کرد: در سالگرد ۹ دی هر سال ما شاهد مباحث بصیرت افزایی و آگاهی دهی هستیم و در طول سال نیز تحلیل‌های مختلفی نسبت به این رویداد مهم مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه ممکن است درباره وقایع سال ۸۸ نظرات متفاوتی وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در اینکه کسانی برای کشور هزینه تراشی کردند و کارایشان کار بسیار غلطی بود که شکی نیست و نهایت ناسپاسی و بی توجهی به منافع ملی صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین گفت: امیرالمومنین علیه السلام از سوی خداوند عالم طی یک مراسم رسمی توسط پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در حضور ۱۲۰ هزار نفر از حجاج به عنوان جاشین پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معرفی شدند؛ حق از این روشن تر آیا وجود دارد؟ اما وقتی این حق را زیرپا گذاشتند امیرالمومنین علیه السلام به دنبال این بود که اصل اسلام محفوظ بماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: کسانی که گفتند تقلب شده است آیا حقی روشن تر از حق امیرالمومنین علیه السلام داشتند؟ در آن شرایط آیا شایسته بود که برای رسیدن به ریاست جمهوری، بساط اینچنینی درست کرده و آبروی نظام، ولایت، تشیع و اسلام را نادیده بگیرند چرا که می‌خواهند رئیس جمهور شوند.

وی یادآور شد: تازه فرض بر این است که حق با آنها می بود هرچند قبول نداریم که تقلبی صورت گرفته باشد. آیا باید آن بساط درست می شد؟ مراقب بازتاب اعمال، رفتار، کردار و گفتار خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین  اسکندری تصریح کرد: حق نظام ، مردم و ولایت این نبود ولی باید از اتفاقاتی که افتاد عبرت گرفته و باید برای آینده کشور از آن درس بگیریم؛ باید مراقب بود که دیگر این حوادث اتفاق نیفتد هرچند که دشمنان ما تلاش می‌کنند که وضعیت کشور را به گونه ای پیش ببرند که ما آسیب پذیر شویم.

وی خاطرنشان کرد: باید همواره منافع ملی کشور، نظام و انقلاب را بر خواسته‌های خود مقدم بداریم و ما باید فدایی انقلاب و نظام باشیم نه اینکه انقلاب و نظام فدای ما شود.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha