چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام عباس عربیان-مدیر حوزه علمیه کردستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: عملکرد برخی از فریب خوردگان داخلی بسیار خطرناک تر از دشمنی دشمنان خارجی است، لذا باید بتوانیم که این افراد را دوباره به آغوش نظام اسلامی برگردانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت کردستان که به مناسبت فرا رسیدن یوم الله ۹ دی برگزار گردید، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) یکی از بزرگترین اتفاقات و حوادث یک قرن گذشته می باشد که تاثیرات غیرقابل انکار بر معادلات جهانی گذاشته است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: لذا تشکیل یک انقلاب مردمی در حساس ترین نقطه جهان، یعنی خاورمیانه حساسیت استکبار و استعمار را برانگیخت زیرا منافع آنان به شدت تهدید می شد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه تاثیرات انقلاب اسلامی بر منطقه و جهان را نمی توان منکر شد، بیان کرد: از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان و کشورهایی که منافع استکباری خود را از دست داده بودند حاشیه هایی بسیاری برای این نظام مردمی ایجاد کردند که هنوز شاهد این دسیسه ها و توطئه ها هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی افراد ساده لوح و فریب خورده داخلی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران که اکنون دنیا از آن حساب می برد معلول خون شهدا و مجاهدات جوانان این مملکت است، لذا این افراد باید هرچه سریعتر خط و منش خود را مشخص کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان بیان کرد: متاسفانه عملکرد برخی از فریب خوردگان داخلی بسیار خطرناک تر از دشمنی دشمنان خارجی است، لذا باید بتوانیم که این افراد را دوباره به آغوش نظام اسلامی برگردانیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی از برنامه های قدیمی و مهم دشمنان اسلام است، بیان کرد: کسانی که به هر وسیله ای به دنبال ایجاد تفرقه دینی و مذهبی در کشور هستند، بی شک از عوامل نفوذی دشمن می باشند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه وحدت بسیار خوبی بین مردم اهل سنت و اهل تشیع کردستان می بینیم، اظهار داشت: نزدیک به ۴ دهه است که دشمن از هر ترفند و امکاناتی برای ایجاد تفرقه در بین مردم این استان استفاده می کند که بحمدالله تاکنون هرچه انجام داده به در بسته خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: خوشبختانه در سالهای اخیر تعاملات حوزه های علمیه اهل تشیع و اهل سنت در کردستان بسیار چشمگیر بوده است و همین امر باعث از بین رفتن اختلافات و سوتفاهمات بین دو مذهب شده است، زیرا همه ما مسلمان هستیم و یک رسول و یک قرآن داریم، لذا تفرقه و دودستگی معنایی ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه به حماسه ۹ دیماه سال ۸۸ ملت ایران اشاره کرد و گفت: ۱۰ سال پیش در چنین روزهایی تمام مستکبرین برای براندازی ملت ایران بسیج شدند و امید فراوانی به این آرزوی منحوس خود داشتند ولی امروز می بینیم که نه تنها انقلاب آسیبی از این فتنه ندید، بلکه ایران امروز در اوج اقتدار و استقلال قرار دارد.

این استاد حوزه علمیه در پایان سخنان خود گفت: دشمن از شکست مذبوحانه خود در فتنه ۸۸ درس عبرت نگرفت و این فتنه را دوباره آبان ماه امسال تکرار کرد ولی چیزی جز شکست نصیبش نشد، لذا باید به ملت بصیر و با درایت ایران اسلامی در حمایت از این نظام و خاک افتخار کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha