پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز جهانی قدس

حوزه/ نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت روزجهانی قدس تاکید کردند: امروز باید جهان اسلام تلاش کند،تا به هر وسیله ممکن در کنار ملت فلسطین قرار گرفته و از این کشور حمایت کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس ، به مناسب روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد .

در این بیانیه آمده است با اتکا  به خداوندبزرگ و تبعیت  از دستور صریح دین مبین اسلام به حرمت و تعظیم شعائر الله ، با درک مسؤولیت الهی وانسانی حمایت خود را از فلسطین و آزادی سازی کامل سرزمین پیامبران الهی و قبله اول مسلمین اعلام می کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: عدم توجه به توطئه های رژیم صهیونیستی در جهان، مصیبت های زیادی را برای مسلمانان جهان در پی خواهد داشت، نمونه آن  شرایط امروز سرزمین ما، افغانستان است.

به گزارش جمهور این بیانیه با اشاره به وضعیت کشور افغانستان به خاطر حضور نیروهای بیگانه نظامی و غیر نظامی، می افزاید: امروز کشور افغانستان شاهد پرورش گروه هایی مزدور و دست آموز این رژیم شده است، که متاسفانه پیامدهای ناگواری برای مردم افغانستان به همراه داشته است.

این بیانیه تصریح می کند: وجود گروه های هم پیمان داخلی با رژیم صهیونیستی افغانستان را تبدیل به جهنمی کرده است ، که عده ای با دست های کثیف خود، خون انسان های بی گناه  را این روزها در خیابان های کابل می ریزند.

این بیانیه ادامه داد: این درحالی است که عده ای از رهبران نامشروع کشور های اسلامی، بقای سلطه  و تداوم دولت را ، در تسلیم شدن و نوکری  رژیم صهیونیستی  و حامی آن آمریکا  می دانند.

نهضت اسلامی افغانستان در بیانیه روز قدس تاکید می کند: شکی نیست آن دست از رهبران فاسد کشور های اسلامی که مزدور آمریکا و اسرائیل هستند، از مشروعیت سیاسی برخوردار نیستند، بلکه با نوکری رژیم صهیونیستی از خود تاریخی سیاه برجای گذاشته وهمواره مورد نفرین امت اسلامی خواهند بود.

این بیانیه می افزاید: نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف توجه امت اسلامی، در کنار کشورهای حامی مقاومت فلسطین، بر آزادی و رهایی فلسطین و هویت قدس تاکید می کند. 

این بیانیه با اشاره به اینکه هویت اسلامی بیت المقدس، در حالی که جزئی از سرزمین ملت فلسطین است، به عنوان سومین حرم نزد مسلمین بوده و آزادی آن را به عنوان یک فریضه الهی متعلق به همه مسلمین می داند، خاطر نشان کرد : ایجاد نمایندگی سیاسی آمریکا در شهر های اشغالی فلسطین  بر طبق قوانین بین المللی و اسلامی نا مشروع است ،آمریکا در کنار رژیم غاصب اسرائیل  در کشتار مسلمانان فلسطین شریک است.

در ادامه این بیانیه نهضت اسلامی افغانستان پیشنهاد  نمایندگی سیاسی دولت فلسطین در کابل به دولت افغانستان را بیان کرد و افزود: در صورت پذیرش نمایندگی دولت فلسطین در افغانستان ، روابط این دو کشور احیا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha