جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضا شاکری-معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی

حوزه: حجت الاسلام و المسلمین شاکری گفت: مرحوم علامه فطرت نقش ویژه ای در شکل گیری و تثبیت اعتقادات جوانان هندی داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین رضا شاکری نماینده جامعة المصطفی در کشور هند ،با صدور پیامی درگذشت روحانی محقق هندی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عباس فطرت را تسلیت گفت: متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إنا لله و إنا إلیه راجعون»

قال الإمامُ الصادق (علیه السلام) " إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلَمَ فِی الإِسْلامَ ثَلْمَةً لا یَسُدُهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ ".

با تأسف وتأثر فراوان، خبردرگذشت عالم فرزانه، محقق دانا، مترجم، متفکر، مولف، مصنف و روحانی انقلابی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن عباس فطرت (رحمة الله علیه)  سرپرست محترم حوزه علیمه امام رضا علیه السلام (ویژه خواهران) در شهر «پونه» را دریافت کردم .

این عالم جلیل القدر، فردی انقلابی و ثابت قدم و از ارادتمندان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)  و مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) به شمار می رفت و تا پایان عمر وفادارانه درکنار انقلاب اسلامی باقی ماند و آز آرمان های به حق آن دفاع نمود .

آن مرحوم که از علما، محققان و مبلّغان برجسته درهند به شمار می رفت ، عمری را در راه تبلیغ و دفاع مستدل و عالمانه از مبانی و اصول مکتب اهل بیت (علیهم اسلام) صرف کرد و نقش موثری در آگاهی بخشی و تثبیت اعتقادات نسل جوان و جامعه شیعیان هند برعهده داشت .

مرحوم حاج سید حسن عباس فطرت علاوه بر اینکه خود از مدرّسان مبرّز  علوم اسلامی بود و خدمات علمی بی شماری به مکتب ارائه نمود ؛ با تاسیس مدرسه علمیه امام رضا(ع) در شهر پونه به تعلیم و تربیت طلاب زیادی برای مکتب امام جعفرصادق (علیه السلام) همّت گماشت .

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای جامعه روحانیت وحوزه‌ های علمیه و شیعیان هندوستان به ویژه ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و عموم مردمی که ازمجالس این عالم ربّانی بهره می‌بردند می باشد.

اینجانب این مصیبت را به محضر مقدّس حضرت ولیّ عصر( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) مراجع عظام تقلید ، حوزه های علمیه و علمای هندوستان ، خصوصا جامعه شیعیان شهر « پونه»، بیت شریف آن مرحوم خصوصا  طلاب و اساتید آن مدرسه و دیگر باز ماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند رحیم ، پاداش شایسته ،  علوّ درجات و رضوان الهی را برای آن فقید سعید مسألت می‌نمایم.

 رضا شاکری

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی در هندوستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha