جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ اندیشه ولایت فقیه کاری کرد که کشتی های ایرانی با اقتدار محموله نفتی و بنزینی را به نزدیکی آمریکا یعنی کشور ونزوئلا برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: یکی از نقاط عطف انقلاب، قیام ۱۵ خرداد است.
 

مدیر حوزه علمیه زنجان افزود: پایه انقلاب در ۱۵ خرداد ۴۲ ریشه و نهایتا در سال ۵۷ پیروز شده است؛ امام(ره) فعالیت های طولانی و دامنه داری شروع کردند و نهایتا نهضت به پیروزی منجر شد و این گونه نبوده است که این پیروزی به سادگی و به راحتی به دست آمده باشد و این نشان می دهد هر چیزی با مقاومت و ایستادگی به دست می آید.
 

وی اضافه کرد: امام راحل بر تربیت فکری نوجوانان و جوانان تأکید داشته و همین تأکید سبب شد این قشر نقش بسزایی در پیروزی و بعدها در تداوم انقلاب داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری گفت: امام راحل به خوبی نقش رهبری و هدایت گری جوانان را بر عهده گرفتند و آنها را در مکتب خود برای آینده و پیشرفت بهتر نظام و انقلاب و با اندیشه دینی ارزشهای اسلامی تربیت کردند.


مدیر حوزه علمیه زنجان در ادامه به بحث ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: حضرت امام نظریه و تئوری ولایت فقیه را در درس های خارج در حوزه نجف مطرح می کنند و معتقدند که لازم است در رأس جامعه فقیه جامعه الشرایط اسلام شناس و مدبر باشد تا جامعه از هر لحاظ به صلاح برسد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: امام با طرح ولایت فقیه به دنبال تغییر در رأس نظام بودند تا جامعه بتواند به رستگاری برسد و امروز نظام و جامعه این پیروزی ۴۰ ساله و اقتدار و امنیت را مدیون این اندیشه است.

وی اضافه کرد: اندیشه ولایت فقیه کاری کرد که کشتی های ایرانی با وجود آمریکای قلدر، با اقتدار محموله نفتی و بنزینی را به ونزوئلا برسانند و این همان  اقتدار ولایت فقیه است.۳۱۳/۴۰
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha