شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حیدر مصلحی

حوزه/ وزیر اسبق اطلاعات در نشست بصیرتی مدیران،‌ معاونین و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران استان تهران گفت: اشتباه محاسباتی زمینه‌ساز نفوذ جریانی دشمن در میان مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر اسبق اطلاعات در نشست بصیرتی مدیران،‌ معاونین و اساتید مدارس علمیه خواهران استان تهران که در سالن جلسات حوزه علمیه خواهران تهران برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با ایجاد ترفندهای نفوذ جریانی، به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی نسبت به انقلاب اسلامی، بیان کرد: دشمن خصوصا استکبار و صهیونیست ها، طراحی سنگین مقابله با انقلاب اسلامی و شیعه را در دستور کار خود قرار داده اند، اما به گفته حضرت امام خمینی(ره) این قرن، قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و غلبه حق بر باطل است.

وی در این زمینه تصریح کرد: 14 میلیون مقاله از اساتید و اعضا هیات علمی دانشگاه های آمریکا وجود دارد که بیان کرده اند، آمریکا از لحاظ اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در حال فروپاشی و سقوط است و این مطلبی است که حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب نیز با یک پشتوانه قوی علمی، مکرر آن را بیان کرده اند.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا در ادامه با بیان نقش انقلاب اسلامی در از بین بردن استکبار جهانی گفت: امام(ره) تمدن اسلامی را بیدار کرد و استکبار را به وحشت انداخت، که در بیش از ۷۰ درصد از این مقالات به همین اشاره شده است که انقلاب اسلامی زمینه فروپاشی استکبار را فراهم کرده است.

وی افزود:  لذا دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی تلاش می کند و در این زمینه، هزینه های هنگفت جانی و مالی هم پرداخت کرده است، اما انقلاب اسلامی با قدرت هرچه تمام مسیر خود را ادامه داده و هم اکنون نیز ادامه می دهد.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه  افراد در عکس العمل ها باید به گونه ای عمل کنند که در پازل دشمن بازی نکنند، اظهار داشت: ما در هرکاری که انجام می دهیم باید فایده و هزینه های آن را مدنظر داشته باشیم، و رهبر معظم انقلاب خیلی حکیمانه در این زمینه، قضایا و امور را مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب یکی از همین اقدامات حکیمانه رهبر انقلاب است که نابود کننده یک توطئه بزرگ از سوی آمریکا بود. در حقیقت بیانیه گام دوم بیانگر شجاعت، ذکاوت، تیزهوشی و مدیریت بی‌نظیر رهبر انقلاب بود که همه طرح‌های دشمنان را نابود کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی افزود: آمریکایی ها طراحی کرده بودند که در چهل سالگی انقلاب، انقلاب باید متوقف شود، اما حضرت آقا بیانیه گام دوم را مطرح می کنند و به جهان می گویند، که ما در این چهل سال؛ گام اول را برداشته ایم و از این به بعد وارد گام دوم شده ایم. لذا تمام اتاق فکر دشمن گفتند این بیانیه نقشه ما را نقش بر آب کرد.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان نقشه دشمن مبنی بر نفوذ در کشور، گفت: دشمن در این چهل سال به این جمع بندی رسیده که با نفوذ می تواند کارهای خود را پیش ببرد؛ لذا روی این قضیه سرمایه گذاری سنگین کرده است‌.

وی با اشاره به انواع نفوذ، اظهار داشت: نفوذ؛ تقسیم بندی دارد که قابل توجه و تامل است، ما در کشور نفوذ موردی و نفوذ جریانی داریم.

تولیت مدرسه علمیه نورالاصفیا با بیان نفوذ موردی، گفت: نفوذ موردی زمانی است که دشمن روی یک فرد سرمایه گذاری می کند و او را جاسوس می کند، که حالا به ترور شخصی یا شخصیتی افراد و یا به اقدامات دیگری دست زند. مثل اینکه افراد جاسوس را در کنار شخصیت می گذارند تا شخصیت از اثربخشی که باید داشته باشد خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به پیچیده بودن نفوذ جریانی، گفت: نفوذ جریانی، خیلی پیچیده است و کاری می کنند که شخصیت ها در جایی که باید موضع گیری داشته باشند سکوت می کنند و این را در چند سال اخیر به خوبی مشاهده کردیم.

وی ضمن بیان راه های دشمن در شکل گیری اشتباه محاسباتی برای ایجاد نفوذ جریانی، گفت: یکی از کارهای دشمن  در این زمینه تهدید است، تا افراد در تصمیماتی که می خواهند بگیرند دچار اشتباه شوند و دشمن به هدف خود برسد.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی، دومین راه نفوذ جریانی دشمن را وعده دروغ دادن بر شمرد و اظهار داشت: از دیگر اقدامات دشمن وعده دروغ دادن هست تا بدین وسیله مسئولان و مردم دچار اشتباه محاسباتی شوند؛ همچنان که این اشتباه محاسبلتی در برجام با وعده دروغ از سوی آمریکا رخ داد.

وزیر اسبق اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: معاندینِ با انقلاب و نظام، می خواهند خودشان را برای نسل جوان امروزی مطرح کنند، لذا دست به اقدامات و جریان سازی هایی می زنند، تا جوان امروزی آنها را بشناسد. اما انقلابیون باید توجه داشته باشند که براساس دستور اسلام اولا به باطل نباید پرداخت و نباید آنها را مطرح کرد، ثانیا باید به شبهه و جریانی که راه انداختند پاسخ داد تا شبهه از ذهن جوانان برطرف شود، نه اینکه با مطرح کردن این افراد در جامعه خواسته آنها را محقق سازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha