چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب «فرزند کردستان»؛ خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، صبح امروز از کتاب «فرزند کردستان» که خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری به قلم محمدعلی صدرشیرازی و تولید حوزه هنری استان است، رونمایی شد.

در این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه علما و دانشمندان با کتاب زنده اند، اظهار داشت: یکی از عناصر مهم در بحث فرهنگ، مطالعه و کتابخوانی است و علیرغم گسترش اینترنت و فضای مجازی باید گفت که هرگز این امکانات جدید نمی توانند با مطالعه و کتابخوانی مقایسه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: کردستان به عنوان یکی از استان های فرهنگی کشور شناخته می شود، لذا باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این خطه از ایران اسلامی رواج داشته باشد، زیرا بدون کتابخوانی و مطالعه نمی توان بسترهای فرهنگی کردستان را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بیش از ۵۰۰ اثر از نویسندگان کُردزبان، گویای فرهنگ غنی مردم استان کردستان است.

وی اظهار داشت: امروز باید آثار ادبا و فرهیختگان کُردزبان به زبان فارسی ترجمه شود و این امر یک مهم و ضرورت در حوزه کتاب و کتابخوانی است ولی با این وجود در این زمینه کار زیادی صورت نگرفته است.

براساس این گزارش، در این مراسم که به صورت آنلاین در سراسر کشور برگزار شد، از نویسندگان استان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha