چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
محمدی یکتا

حوزه/ پژوهشگر دینی تصریح کرد: اصلاح سبک زندگی افراد جامعه باید با محوریت آموزه های قرآن و عترت باشد تا ما بتوانیم به سرمنزل مقصود نائل شویم.

حجت الاسلام محمد علی محمدی یکتا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: یکی از وظایف حوزویان، نهادهای فرهنگی و رسانه های جمعی این است که شاخصه ها و مؤلفه های سبک زندگی اسلامی را به درستی به آحاد جامعه معرفی کنیم تا آن ها به سراغ نسخه هایی نروند که جز خسران و آشفتگی روحی و روانی برایشان چیز دیگری به ارمغان نمی آورد.

وی افزود: در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، تربیتی، اجتماعی و حتی سیاسی، راه عبور از مشکلات کنونی جامعه، بازگشت به تعالیم ناب اسلام عزیز است و این که در وهله نخست به دنبال اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه های قرآن و عترت باشیم.

این پژوهشگر دینی همچنین گفت: اصلاح سبک زندگی و زمینه سازی برای دست یابی به آرامش و آسایش حقیقی، بدون تردید در سایه عمل به روش های قرآن و توصیه های حضرات معصومین(ع) میسر است و مهم نیز این است که این مباحث به شکلی جذاب، هنرمندانه و البته متعهدانه برای مردم تشریح و تبیین گردد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک اگر ما در این امور اهمال و سستی بورزیم، هم در ابعاد فردی و هم اجتماعی و خانوادگی، لطمات و تبعات آن را خواهیم دید، کما این که تاکنون نیز هر جا مشکل حادی وجود داشته، عمدتاً به خاطر دوری از معارف و آموزه های ناب اسلامی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    خیلیییییی از صحبت ها وراهکارهای استاد بزرگوار استفاده کردیم عالی بودند
  • طیبه ابراهیمی IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    سلام بله واقعا با فرمایشات جناب محمدی یکتا موافقم راه ائمه راهی است که میخواهند انسان به جایگاه واقعی اش برسد