جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رجبی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، معرفة الله را یک منظومه عنوان کرد که انسان را به ولایت می رساند و گفت: معرفة الله یعنی در کنار شناخت و پیروی از ولایت به آن عشق نیز بورزیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله محمود رجبی در مراسم افتتاحیه طرح ولایت طلاب خواهر سراسر کشور که پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۹ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مباحث دوره های طرح ولایت، مبحث معرفة الله است، معرفتی که انسان را به ولایت و مسیر صحیح رهنمون می‌کند.

وی با بیان این که در این طرح شرکت کنندگان با مبانی معرفت دینی آشنا شده و کسب معرفة الله می کنند، افزود: یکی از نخبگان کشوری بعد از حضور در این طرح می گفت که بار دیگر به این نظام و مکتب الهی افتخار می کنم.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) معرفة الله را یک منظومه عنوان کرد که انسان را به ولایت می رساند و ادامه داد: معرفة الله یعنی در کنار شناخت و پیروی از ولایت به آن عشق نیز بورزیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح ولایت یک نظام تفکر دینی است که جزء جزء آن با یکدیگر مرتبط است و افراد را به سمت معرفت توحیدی رهنمون می کند که جا دارد خواهران شرکت کننده در این طرح این فرصت را قدر بدانند و به نحو احسن از آن استفاده کنند.

آیت الله  رجبی، غیرخدا را باطل و تباهی دانست و گفت: هر جا از خداوند و معرفت توحیدی زاویه ای گرفته شده، به تباهی ختم شده است و اثر این مسیر باطل در همین دنیا برای افراد پدیدار گشته است.

وی تصریح کرد: خاصیت طرح ولایت این است که بدانیم معرفة الله، معرفت توحیدی و حرکت در مسیر ولایت الهی حق است و با ایمان و مستحکم این راه را ادامه دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد که دوره طرح ولایت پیش رو، دوره سرنوشت سازی برای حاضرین در این طرح و در ادامه برای جامعه اسلامی باشد و کمک کند تا همگان در مسیر شناخت وظیفه و عمل به آن موفق شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha