جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوطالبی

حوزه/ قائم مقام مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) گفت: استان فارس نخستین استانی است که کار تربیت مدرس بومی را آغاز کرده و استان های دیگر نیز پیشنهاد راه اندازی آن را داده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی، ظهر امروز در جلسه ستاد استانی اندیشه های بنیادین در حوزه علمیه فارس، اظهار کرد: در این جلسه بنا شده تا مسئولان نهادهایی که در جلسه حضور دارند با موسسه امام خمینی(ره) واحد شیراز در خصوص مسائل مختلف همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص راه اندازی کانون طلوع اضافه کرد: این طرح در خصوص اعزام اساتید به مناطق مختلف کشور است که می توانند در حوزه های اجتماعی، علوم انسانی، فرهنگی و اعتقادی در راستای تبیین و نشر اندیشه های آیت الله مصباح برنامه داشته باشند.

قائم مقام مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مرکز آموزش های آزاد طرح ولایت نیز آمادگی دارد، همان طور که مرحوم آیت الله مصباح فرمودند «ثمره عمر حوزوی من طرح ولایت است»، طرح را به عنوان مبانی اندیشه های اسلامی گسترش دهد.

وی افزود: برای اجرای طرح ولایت یک طرح استانی و بومی پیش بینی شده است که بحث تربیت مدرس است که بحمدالله با نمایندگی موسسه امام خمینی(ره) در فارس و با همکاری که  حوزه علمیه فارس، تعدادی از طلاب در مصاحبه شرکت کردند و توانایی علمی آنان احراز شد، همچنین تعدادی نیز آمادگی دارند که در دوره تربیت مدرس شرکت کنند، امیدواریم در سال تحصیلی جدید حدود ۲۰ استاد تربیت شده در استان فارس داشته باشیم.

حجت الاسلام ابوطالبی عنوان کرد: استان فارس نخستین استانی است که کار تربیت مدرس بومی را آغاز کرده و استان های دیگری نیز پیشنهاد راه اندازی آن را داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha