جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه پخش اذان از بلندگوهای مسجد پیتربورو تصویب نشد

حوزه/ مسجد جامع قوسیه در پیتربورو که خواستار پخش اذان از بلندگوهای مسجد بود به شورای شهر مراجعه کرد که این شورا به بهانه آلودگی صوتی غیرضروری با این درخواست مخالفت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، برنامه پخش اذان از بلندگوهای مسجدی در محله مسلمان نشین پیتربورو به مدت تنها سه بار در روز، توسط شورای شهری رد شد.

مسجد جامع غوسیه در پیتربوروی انگلیس برای نصب بلندگوها در یکی از مناره‌های خود به شورای شهر مراجعه کرده بود. قرار بود اذان هر روز سه بال ( برای نماز ظهر، نماز مغرب و نماز عشاء) هر بار بین فقط ۳-۵ دقیقه از چهار بلندگو واقع در بالای برج پخش شوند.

با این حال به بهانه «آلودگی صوتی» این درخواست رد شد، این درحالی است که اکثریت همسایگان این مسجد را مسلمانان تشکیل داده و تعداد کمی غیرمسلمان در این حوالی زندگی می‌کنند که ممکن است صدای اذان به گوش آن‌ها برسد.

در گزارشی که به کمیته برنامه ریزی و حفاظت از محیط زیست شورای شهر پیتربورو ارسال شد ، شابینا قیوم مشاور کار و نماینده بخش شرقی در آن طرف مرکز شهر اظهار داشت: با توجه به تعداد افراد آسیب دیده از بیماری کرونا از جوامع مسلمان و اینکه آنها قادر به شرکت در نماز در مسجد نیستند ، این به عنوان یک ابتکار خوش آمدگویی برای کاهش اضطراب آنها در چنین شرایط دشوار می‌توانست مفید باشد.

تری هینز ، از حزب لیبرال دموکرات و نماینده فلتون و استنگراند گفت که این درخواست باید «به این دلیل که مزاحمت قانونی ایجاد می کند» رد شود.

وی گفت: از آنجا که سالها مسلمانان در این مسجد نماز خوانده‌اند، این امر برای عمل به این دین ضروری نیست و بنابراین اذان، سر و صدای غیرضروری است.

کمیته با هشت رأی موافق و ۳ رأی مخالف  از مجوز دادن به اذان خودداری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha