جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب «آزادی یعنی آزادی»

حوزه/ مراسم رونمایی از کتاب «آزادی یعنی آزادی»با حضور آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در موسسه خانه طلاب جوان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم رونمایی از کتاب «آزادی یعنی آزادی» امروز با حضور آیت الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در موسسه خانه طلاب جوان قم برگزار شد.
 براساس این گزارش: این کتاب که مجموعه بیانات رهبر انقلاب پیرامون یکی از پایه های انقلاب اسلامی یعنی آزادی است به همت خانه طلاب جوان و گردآوری محمدرضا سعادتی فرد منتشر شده است.

آیت الله اراکی در این مراسم، ضمن مبارک شمردن تشکل های خودجوشی چون خانه طلاب جوان، آن را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست.

وی در ادامه با ذکر مقدمه ای پیرامون محوریت فریب در تمدن غرب، آزادی را یکی از بزرگ ترین دروغ های دنیای مدرن برشمرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با اشاره به آزادی به عنوان ارمغان اسلام و انقلاب، از اهتمام اندک نسبت به این پایه حرکت انقلاب، تأکید داشت: باید رجوع به منظومه فکری حضرت امام و رهبر انقلاب، فراگیر شود که متأسفانه  الان آثار ترجمه شده از اندیشمندان چپ، مثل لنین از آثار تبیینی حضرت امام به مراتب بیشتر است.

این استاد درس خارج حوزه، با استقبال از انتشار این کتاب علمی، گفت: امثال این آثار باید تبدیل به متون آموزشی و پژوهشی در حوزه و دانشگاه شود. علمای حوزوی به آثار این دو حکیم فقیه، شرح و حاشیه و تعلیقه بزنند و منظومه فقه سیاسی از منظر امام و رهبری استخراج شود.


آیت الله اراکی در پایان خاطرنشان کرد: بیماری تقلید از غرب، سبب می شود ارزش امثال این کتاب شناخته نشود و آن را چون یک سیاستمدار حوزوی بیان کرده علمی ندانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha