چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دیدار معاون آموزش با موسسه آل یاسین

حوزه/ نشست معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با مدیر و شورای فکری موسسه فقهی آل یاسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست معاون آموزش حوزه علمیه خراسان به همراه تعدادی از مسئولان آموزشی این حوزه با مدیریت و شورای فکری موسسه فقهی آل یاسین برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علوی آزیز، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت برنامه های آموزشی هدفمند و عالمانه حوزه علمیه خراسان، به نقش برجسته مدیر حوزه در هدایت و راهبری و حمایت از اقدامات تحولی در حوزه علمیه خراسان اشاره و عنوان کرد: تاکنون تلاش ما در حوزه علمیه خراسان تحفظ بر سنت های اصیل حوزه بوده و معتقدیم رسیدن به اجتهاد و قوه استنباط جز از مسیر تدریس و تحقیق محقق نمی شود.

وی ضمن اشاره به اقدامات شایسته حوزه علمیه خراسان در هیئت های اندیشه ورز خصوصا هیئت اقتصاد و همچنین قرارگاه های علمی آموزشی حوزه تاکید کرد: در حوزه علمیه خراسان در راستای مجتهدپروری و توجه به مسائل جدید، کرسی های خارج فقه در موضوعات مستحدثه به همراه طرح دستیار پژوهشی راه اندازی شده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین حقانی، مدیر شورای سیاستگذاری موسسه فقهی آل یاسین، ضمن ارائه گزارشی از تاریخچه این موسسه فقهی، به تبیین دغدغه های موجود در راه اعتلا و ارتقای موسسه پرداخت.

وی با بیان این که دو هدف مهم موسسه فقهی آل یاسین، احیای سنت های اصیل آموزشی و حرکت در مسیر اجتهاد می باشد، تصریح کرد: در راستای این دو هدف مهم و کلیدی، از ابتدا کارهای مطالعاتی عالمانه ای صورت پذیرفت و  با صاحبنظران و متخصصان امر نیز در راستای اعتلای مجموعه همفکری های مثمر ثمری انجام شده است.

مدیر شورای سیاستگذاری موسسه فقهی آل یاسین ادامه داد: وجود شورای فکری، تمرکز بر سنت های صحیح آموزشی، برگزاری کلاس راهنما، انتخاب آزاد استاد با هدایت مدرسه، تکیه بر تعمیق به جای حفظ، تدریس در کنار تدرّس، آموزش پژوهش محور و ایجاد خلاقیت و نوآوری ازامتیازات خاص این موسسه فقهی می باشد.

وی با بیان این که طلاب در مسیر رسیدن به سطوح عالی علمی، نیازمندی های دیگری بجز آموزش فقه و اصول دارند، گفت: تلاش شده است تا با برنامه ریزی، مطالعه دقیق و کوشش اساتید و کادر ، نیازهای آنها از جمله موضوعات علمی، مهارت های فردی، تهذیب و معنویت، آگاهی های سیاسی و بصیرتی و مسائل معیشتی وخانوادگی تأمین گردد.

شایان ذکر است؛ موسسه فقهی آل یاسین در سال ۱۳۹۲ و با پشتوانه پژوهش چندین ساله در موضوع حوزه و روحانیت به منظور راه اندازی مدرسه ای سنتی و کارآمد در تربیت طلاب علوم دینی و با هدف زمینه سازی تربیت مجتهد فقیه، در قم ویژه طلاب پایه ۷ تا ۱۰ تحت اشراف آیت الله شیخ محمدمهدی شب زنده دار تاسیس شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha