چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مادری که پسرش را در حمله به مسجد از دست داد، کتابی برای نوه‌اش نوشت

حوزه/ «عایا و پروانه» کتاب‌های تصویری که به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده و هم اکنون به صورت رایگان برای کودکان در سنین کودکی و دبستان در سراسر کشور نیوزیلند در دسترس هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzherald، زنی که پسرش را در حملات تروریستی خونین به مساجد کرایستچرچ از دست داد برای کمک به کودکان برای کنار آمدن با غم و اندوه، کتاب نوشته است.

سری «عایا و پروانه» کتاب‌های تصویری از دکتر میسون سلامه است که به دو زبان عربی و انگلیسی نوشته شده و هم اکنون به صورت رایگان برای کودکان در سنین کودکی و دبستان در سراسر کشور نیوزیلند در دسترس است.

سلامه پسر محبوب خود ، عطا ، را در حملات مسجد از دست داد. وی گفت که این داستان را برای نوه خود «عایا» و سایر کودکانی نوشته است تا توانایی مبارزه با غم از دست دادن را داشته باشند.

وی درباره محتویات کتاب‌ها گفت: مرگ پدر عایا  مسئله مهمی در داستان است، اما محور داستان نیست و کودکان نیازی به دانستن چگونگی وقوع آن ندارند. آنها باید بدانند که گاهی اوقات ما باید با مردم و چیزهایی که بیشتر از همه دوست داریم خداحافظی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در برابر چنین ضربه‌های طاقت فرسایی، باید به خودمان اجازه دهیم که به خاطر بیاوریم و ناراحت باشیم، اما باید یاد بگیریم که رها شویم و ادامه دهیم و اینکه امید وجود دارد.

«عایا و پروانه» بخشی از یک مجموعه چهار کتابی است که برای حمایت ، تأمل و تجلیل از جامعه مسلمانان در نیوزیلند طراحی شده است. شورای زنان اسلامی در نیوزیلند نیز تدوین این کتاب‌ها را به عهده گرفته و این مجموعه و توسط وزارت آموزش و پرورش از طریق آموزش آسان‌سازی منتشر شده است.

الن مک گرگور-رید ، معاون یادگیری دبیر وزارت آموزش و پرورش نیوزیلند نیز در این رابطه گفت: این کتاب‌ها به بخشی از مجموعه رو به رشد منابع یادگیری که فرهنگ و دیدگاه‌های متنوع کودکان و جوانان در سراسر نیوزلند را منعکس می‌کنند پیوسته‌اند.

وی افزود: کتاب‌ها همراه با یک راهنمای آموزشی برای کمک به مکالمه با زبان آموزان در مورد مباحث غم و اندوه و از دست دادن زندگی و به طور کلی چرخه زندگی هستند. ما از دکتر سلامه تشکر می‌کنیم که به ما اعتماد کرده و ما را قادر می‌سازد آن را به طور گسترده برای همه به اشتراک بگذاریم.

نسخه‌های چاپی کتابی در طی ترم سه امسال به سرویس‌های یادگیری اولیه و مدارس تحویل داده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha