پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
قم

حوزه/ کارشناس مسایل شهری و اجتماعی تصریح کرد: متأسفانه همچون بسیاری از نقاط کشور، شیوع ویروس نحس کرونا به بُعد زائرپذیری شهر مقدس قم، ضربه جدی وارد کرد.

سیده شبنم فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) از گذشته تاکنون، محور توسعه شهر مقدس قم بوده است، اظهار داشت: نه تنها مردم کشورمان بلکه بسیاری از مردم دنیا، شهر قم را به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اسلامی و شیعی جهان در بُعد زیارت می شناسند و لذا همه برنامه های توسعه ای که بخواهد در این شهر و استان به اجرا درآید، لزوماً باید به مساله زیارت و گردشگری مذهبی در آن توجه ویژه ای شود.

وی افزود: از این حیث بنده معتقدم به هر میزان که ظرفیت های زائرپذیری قم توسعه پیدا کند، به همان نسبت زمینه رشد و توسعه این دیار مقدس فراهم می گردد.


وی گفت: البته پس از شیوع کرونا، همچون بسیاری از نقاط دیگر، متاسفانه شهر و استان قم از حیث مسافرپذیری و گردشگری دچار ضربه های جدی شده و لذا امیدواریم که با رفع این بلیه ی عالمگیر، شاهد بازگشت رونق به این عرصه در قم و کل کشور باشیم.


مسئول انجمن مردم نهاد "شهر" همچنین بیان داشت: از آن جا که اقتصاد قم به بُعد زیارت و مساله زایرپذیری بسیار وابسته است، لذا تلاش مدیران و مسئولان استان و شهر باید این باشد که قبل از هر چیز کیفیت حضور زائر و میزان رضایت مسافران و زائران از حضور در این شهر ارتقا پیدا کند.


وی در خاتمه افزود: از این حیث می بایست تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در شهر و استان با در نظر گرفتن محوریت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ناظر به تقویت بُعد زائرپذیری در این جا باشد که البته تحقق این مهم نیازمند همگرایی همه مسئولان و برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha