جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسن طاهری

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: شخصیت امیرالمومنین(ع) به قدری دارای جذابیت است که حتی اگر تنها خصوصیات ایشان را بیان کنیم و بتوانیم آن را به خوبی به گوش همه اقشار مردم برسانیم، قطعا مورد استقبال بسیاری از مردم با تفکرات مختلف قرار خواهد گرفت و سبب روی آوردن به تشیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز دومین جلسه از سلسله نشست‌های علمی با محوریت نهج البلاغه، با حضور رابطین نماز ادارات دولتی، در بنیاد غدیر استان همدان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام حمیدرضا نامور، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی بنیاد غدیر همدان با بیان گزارشی از فعالیت‌های بنیاد، بر لزوم هم افزایی و ارتباط بیشتر بین روحانیون و مبلغان با این بنیاد و تبیین و ترویج فرهنگ غدیر  در جامعه تاکید کرد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری با اشاره به عظمت وجودی شخصیت امیرالمومنین(ع) و اعجاز نهج البلاغه، اظهار داشت: لازم است که مبلغان و روحانیون در عرصه دعوت و تبیین شناخت حضرت امیر(ع)، از روش‌های ملایم و بدور از ایجاد تنش استفاده کنند.

وی افزود: شخصیت امیرالمومنین(ع) به قدری دارای جذابیت است که حتی اگر تنها خصوصیات ایشان را بیان کنیم و بتوانیم آن را به خوبی به گوش همه اقشار مردم برسانیم، قطعا مورد استقبال بسیاری از مردم با تفکرات مختلف قرار خواهد گرفت و سبب روی آوردن به تشیع می‌شود.

 استاد حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه امروز باید سیره اهل بیت علیهم السلام مورد بازخوانی قرار گیرد، گفت: از اقداماتی که در شرایط فعلی باید به آن اهمیت داد و حمایت کرد، بحث احیا معارف اهل بیت (علیهم السلام) همچون ترویج معارف نماز و غدیر در جامعه است و این مساله باید مورد توجه مبلغان و روحانیون خصوصا در ارتباطات آنها با اقشار مختلف باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha