جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی آزیز

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به طرح هایی مانند نومدرسین و اساتید ضمن تحصیل، بر تدریس در کنار درس خواندن، تأکید و آن را مقدمه مهمی برای به دست آوردن ملکه اجتهاد، عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید حمید علوی (آزیز)، در بازدید از مدرسه فقهی سطح عالی ولی امر(عج) قم از روند برنامه‌های آموزشی این حوزه گفت و استفاده از تجارب مراکز موفق و اعتماد به آنان را شایسته دانست.

وی با اشاره به طرح هایی مانند نومدرسین و اساتید ضمن تحصیل، بر تدریس در کنار درس خواندن، تأکید و آن را مقدمه مهمی برای به دست آوردن ملکه اجتهاد، عنوان کرد.

حجت‌الاسلام حسن جعفر زاده، مدیر مدرسه فقهی سطح عالی ولی امر(عج) قم  هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های آموزشی چند سال اخیر حوزه علمیه خراسان در راستای تحول این حوزه، حوزه کهن خراسان را دارای سابقه طولانی و افتخارآمیز خواند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مدرسه فقهی سطح عالی ولی امر(عج) قم و تجارب و موفقیت‌های کسب‌شده، درباره فقه مضافی که در این مدرسه برای اولین بار برگزار شد، گفت: طلبه ها در ابتدای کار، نسبت به ورود و فعالیت در این عرصه تامل داشتند اما بعد از پیگیری‌ها و آزمون ‌و خطا با استقبال خوبی روبرو شد و به ‌عنوان اولین مرکز، یک کار جدید و مبارکی انجام شد.

مدیر مدرسه فقهی سطح عالی ولی امر(عج) قم، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ما در این زمینه با حوزه خراسان همکاری می‌کنیم و تجارب خودمان را در اختیار این حوزه قرار می دهیم، برای برگزاری جلسات و نشست‌های تخصصی مشترک آمادگی داریم.

مدرسه فقهی سطح عالی ولی امر(عج) قم در سال ۱۳۸۷ با اهداف مبنا قرار دادن اجتهاد حوزوی با تأکید بر آموزش‌های قرآنی و روایی، پرورش عالمان و متخصصان علوم اسلامی در حد نظریه‌پردازی‌های کلان، روزآمدی و زمان آهنگی مناسب با مسئولیت عالمان عامل به دین، نظام‌مند ساختن دروس خارج حوزه‌های علمیه و تعامل با بخش‌های مختلف دانشگاهی و حکومتی تأسیس ‌شده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه خراسان IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    طلبه های خراسان چون زود امام جماعت می شوند و زود منبری می شوند لذا زود هم درس رو کنار می گذارند... الآن شما تحصیل طلاب خراسانی رو تضمین کنید، تدریس جای خودش