جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاجی زاده

حوزه/ نقش شهرداری قم و شورای اسلامی شهر در پیشبرد برنامه‌های کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم‌نظیر است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، احمد حاجی‌زاده امروز در مراسم رونمایی از تندیس شهدای جبهه مقاومت اسلامی که در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی و باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  قم برگزار شد، به آغاز قیام اباعبدالله (ع) در ماه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) درسی برای تمام تاریخ و نماد حق علیه باطل و پیامی برای همه دوران تا آخر زمان است.

وی فلسفه برگزاری مراسم تجلیل از شهدا را درس عبرتی برای جوانان دانست و افزود: یکی از دستاوردهای معنوی و بزرگ انقلاب اسلامی تربیت افرادی مانند شهید سلیمانی و حججی است که باید مکتب آنان برای نسل جوان تبیین و تشریح شود.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم مکتب شهدای اسلام و انقلاب را موردتوجه قرارداد و گفت: شاخصه مکتب شهدا اخلاص، دنیا گریزی و عشق ناب به اسلام و اهل‌بیت(ع) بوده و شهید سلیمانی به‌عنوان سرآمد شهدا خداوند عظمت و عزتی به این شخصیت در جهان  داد.

وی خصایص شهید سپهبد قاسم سلیمانی را نام برد و بیان کرد: شهید سپهبد قاسم سلیمانی در خصایصی ازجمله بصیرت، پایبندی به دیانت و ارزش‌ها و سربازی و مطیع امر ولایت سرآمد بوده و امروز داروی شفابخش جامعه ما توسل به سیره و سبک زندگی این شهدا است.

حاجی‌زاده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را جهاد خواند و ادامه داد: اگر به دنبال گسترش فضایل اخلاقی هستید باید سبک زندگی شهدا را الگو قرار داده و بحث امربه‌معروف و نهی از منکر را در جامعه امروز مهم بدانیم.

وی با یادآوری خاطره عدم مصاحبه آزاده نوجوان ۱۶ ساله با خبرنگار بدحجاب مطرح کرد: امروز جامعه ما نیازمند پایبندی به اصول دین و تربیت جوانانی بافرهنگ ایثار و شهادت است.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم در ادامه نحوه برگزاری کنگره ملی شهدا تشریح کرد و افزود: کنگره با هم‌افزایی بنیاد شهید و یاری صداوسیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان مجلس، انتشارات جمکران، حوزه علمیه در حال برگزاری است.

وی شهرداری قم را بازوی یاری‌دهنده در برگزاری کنگره خواند و تأکید کرد: نقش شهرداری قم و شورای اسلامی شهر در پیشبرد برنامه‌های کنگره و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کم‌نظیر است.

حاجی‌زاده از اجرای بخش عظیم محوطه‌سازی باغ‌موزه دفاع مقدس توسط شهرداری قم خبر داد و خاطرنشان کرد: افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت نهال به یاد ۶۰۹۰ شهید در قم برای نخستین بار به همت شهرداری قم در کشور اتفاق افتاده و هرروز مراسم کاشت درختان مثمر و قرآنی به یاد و نام شهدا را در قم داریم.

وی تشکر مادر شهیدان زین‌الدین را در مراسم افتتاح بوستان شهیدان زین‌الدین یادآوری کرد و افزود: شهرداری قم ۴۰ معبر در قم را به نام شهدای گمنام ارتش نام‌گذاری کرده و برای نخستین بار ساخت سردیس شهدا را در قم اجرایی کرده است.

دبیر کنگره ملی شهدای استان قم تعداد تندیس‌های رونمایی شده در فاز نخست را ۱۲ عدد اعلام و بیان کرد: تندیس شهید فخری زاده نیز به صوت مجزا رونمایی شده و در معابر پرتردد نصب‌شده است.

وی ادامه داد: تبدیل خانه شهید زین‌الدین و کلهر به نام خانه موزه شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدا، مشارکت جدی در ساخت یادمان شهدا و کمک مالی به تولیدات کنگره شهدا بخشی از همیاری شهرداری قم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده است.

حاجی‌زاده تقدیر و تشکر از مجموعه شهرداری قم و شهردار قم را به نیابت از شهدا انجام داد و تأکید کرد: امروز قصد داریم به‌پاس خدمات صادقانه شهردار و به مناسبت روز شهردار و همچنین به نیابت از تمام شهدا و جانبازان و پیشکسوتان از شهردار قم دکتر سقائیان نژاد قدردانی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha