جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: این تفاهم‌نامه، داد تمام دشمنان کشور را درآورده و نشان‌دهنده این است که اگر با دقت عمل شود می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد تقوا و پرهیز از گناه باور نسبت به معاد است، اگر انسان معاد و قیامت را حقیقتاً باور کند نخواهد توانست که گناه کند. ما با نگاه به مخلوقات خداوند و دقت در آفرینش باورمان به معاد بیشتر خواهد شد.
وی به‌روز طبیعت اشاره کرد و بیان داشت: در تقویم ما امروز به‌عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده است حال این‌که یکی از آموزه‌های طبیعت معادباوری است.
حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: قرآن کریم در بیش از ۷۵۰ آیه با اشاره به طبیعت ما را به مطالعه کتاب طبیعت و پندآموزی از آن راهنمایی می‌کند.
وی ادامه داد: بهار یکی از جلوهای طبیعت و باشکوه‌ترین جلوه‌های خدا در جهان هستی است که می‌توان با تماشای آن، خداوند این عالم را تماشا کرد.
حجت‌الاسلام کتابچی آیه پنجاهم سوره مبارکه روم را مورد توجه قرارداد و گفت: در این آیه آمده است: فَانْظُرْ إِلَی آثَارِ رَحْمَةِ اللَّهِ (به آثار رحمت خداوند با دقت نگاه کن) کَیْفَ یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا (چگونه زمین مرده را زنده می کند) إِنَّ ذلِکَ لَمُحْیِی الْمَوْتَی (اوست که مردگان را زنده می کند) وَ هُوَ عَلَی کُلِّ شَیْ‌ءٍ قَدِیرٌ (ئ اوست که بر هر کاری تواناست)
وی ادامه داد: نگاه کردن همراه با دقت به طبیعت سه درس روشن برای ما دارد. اول اثبات خالق طبیعت که خداوند یگانه عالم است. دوم: با نگاه کردن به این‌همه نعمت حس شکرگزاری خداوند در وجود ما بیشتر می‌شود و سوم هم باور به معاد با توجه به زنده شدن دوباره طبیعت است.
امام‌جمعه سلفچگان در خطبه دوم به توافقنامه اخیر کشورمان با چین اشاره کرد و بیان داشت: ما یک گروه و یا نگاه فکری را در کشور داریم که در بین مسئولین هم هستند که خودشان را پرچمدار رابطه با دنیا معرفی می‌کنند و دیگران را متهم به این می‌کنند که مانع رابطه با دنیا هستند.
وی ادامه داد: جالب است از زمانی بحث قرارداد بیست و پنج ساله با چین مطرح شده همین‌ها نگران این رابطه شده‌اند که الان کشور توسط چینی‌ها چپاول می‌شود و حرف‌های متعدد نسنجیده و کذب و غیر واقعی تا ذهنیت مردم را نسبت به این اتفاق خراب کنند تا به واسطه فشار افکار عمومی مسئولین نتوانند در این زمینه کاری انجام دهند.
حجت‌الاسلام کتابچی تأکید کرد: جالب است شما که این‌قدر نگران این قرارداد هستید که در کلیات هیچ مشکلی ندارد همان‌هایی هستید که در مورد امضای برجام دیگران را متهم به دلواپسی می‌کردید و خودتان با نهایت خوش‌بینی نسبت به امریکا و اروپا حرف می‌زدید. فعلاً در مورد اصل این قرارداد و متن توافقات نمی‌خواهم نظری بدهم چون هنوز قراردادی در بین نیست اما همین‌که این تفاهم‌نامه، داد تمام دشمنان کشور ما از جمله طرف‌های بدعهد برجام که مدافع برجام و مذاکرات بودند از بی بی سی تا سایر شبکه‌های ماهواره‌ای و خبری تا رژیم منحوس صهیونیستی را درآورده نشان‌دهنده این است که اگر با دقت عمل شود می‌تواند برای کشور راهگشا باشد.
وی افزود: اما این کلیت را قبول داریم که این توافقات یک نوع معامله بسیار بزرگ است که هر طرف به دنبال منافع بیشتر است لذا باید با دقت تمام و مشورت و استفاده از نظریات افراد نخبه کار را جلو ببریم تا به امید خداوند با فراهم شدن زمینه‌های مختلف از جمله حضور پرشور در انتخابات و روی کار آوردن دولت جوان تازه‌نفس حزب الهی زمینه شکل گیری تمدن نوین اسلامی و حل مشکلات جوانان و مردم عزیزمان فراهم شود.
حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: اما نکته لازم و آخرم اینکه بیش از چهل روز از زلزله شهر سی سخت و اطراف آن در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد.
وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ خانه تخریب شده بیش از ۲۰۰۰ خانه نیاز به تعمیر دارد، ببینید چند خانواده در این شهر و روستاهای اطراف آن سال جدید را با مشکلات مسکن و محل زندگی را  شروع کردند و نیاز به کمک ما دارند قسمت عمده‌ای از کار را هم سپاه به عهده گرفته و پای کار ایستاده‌اند تا با کمک ما مردم به زودی مشکلات مردم زلزله زده سی سخت بر طرف شود و موجبات خوشنودی قلب امام زمان را فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha