شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخابات انجمن شیعیان کنگو

حوزه/ جامعه اسلامی شیعیان جمهوری دموکراتیک کنگو در آستانه انتخابات ریاست کمیسیون مستقل ملی این کشور، رسما کاندیدای خود را به منظور مشارکت در این رویداد بزرگ ملی معرفی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، برای اولین بار در تاریخ مشارکت های مردمی در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، انجمن شیعیان این کشور نماینده و کاندیدای رسمی خود به منظور شرکت در انتخابات ریاست کمیسیون مستقل ملی کنگو را معرفی کرد.

در خلال یک مراسم رسمی، شیخ مولانا جبرییل، رئیس وقت انجمن شیعیان کشور جمهوری دموکراتیک کنگو واقع در پایتخت (شهر برازاویل)، آقای دکتر سیلوین لومو را به عنوان نماینده منتخب برای مشارکت در این رویداد مهم ملی، معرفی کرد .

آقای دکتر سیلوین لومو، جوان شیعه اهل کشور کنگو، در کارنامه سیاسی درخشان خود سوابقی همچون نماینده حقوقی متخصص در دادخواهی انتخاباتی، چندین دوره کارشناس سازمان بین المللی لارکوفونی در امور انتخابات  در قاره آفریقا به ویژه در کشور های مالی، سنگال، گابن و ساحل عاج را به همراه دارد.

شایان ذکر است، شیخ مولانا جبرییل، مسئول انجمن شیعیان کشور کنگو در حاشیه این مراسم معارفه ضمن تبیین وضعیت کنونی شیعیان این کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی اقتصادی مسلمانان و شیعیان کنگو تا حدی نامطلوب است، به گونه ای که در میان جامعه شیعیان کنگو فرد قابل اعتماد و دارای تمکن مالی مناسب به منظور انجام مناسک مذهبی و امور خیریه نمی یابیم و به ناچار هزینه این گونه مراسمات و اقدامات از طریق منابع شیعی خارج از کشور تامین می‌شود.

انجمن شیعیان کنگو نماینده خود را جهت حضور در انتخابات معرفی کرد

انجمن شیعیان کنگو نماینده خود را جهت حضور در انتخابات معرفی کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مظفر نقی معروفی IN ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
    0 0
    خداوند شیعیان کنگو را موفق گرداند آمین.