شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مجمع علماء و خطباء حیدرآباد

حوزه/ مجمع علما و خطبا حیدرآباد دکن هند با ابراز تاسف و غم و اندوه عمیق درگذشت رضا سرسوی شاعر فقید اهل بیت (ع) را تسلیت گفت. 

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مجمع علما و خطبا حیدرآباد دکن هند در پیامی با ابراز تاسف و غم و اندوه عمیق درگذشت رضا سرسوی شاعر فقید اهل بیت (ع) را تسلیت گفت. 

متن پیام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر اندوه درگذشت شاعر اهل بیت علیهم السلام رضا سرسوی دریافت شد که باعث ناراحتی شد و ناگهان تصویری از چهره خندان او در برابر چشمان ظاهر شد و به نظر می رسید که او همه ما را در حالت آه و ناله رها کرده است و خودش در محضر اهل بیت علیهم السلام از برکات اشعار خود لذت می برد.

جذابیت قلم مرحوم رضا سرسوی این بود که گاهی شنوندگان خود را به دنیای پیامبر اکرم می‌برد و گاهی شخصیت های بزرگی مانند مادر و پدر را در قالب کلمات مجسم می کرد.

یقیناً، دنیای شعر با درگذشت وی متحمل خسارت زیادی شده است، اما این هم حقیقتی است که وی با شعر انقلابی خود ذهن بسیاری از جوانان را پرورش داده که در زمان های آینده مثمر ثمر خواهند بود و سبک شعر وی را ادامه خواهند داد.

البته هر ذی روح باید طعم مرگ را بچشد. همانطور که وقتی بدن مریض می‌شود غذای خوش طعم برایش تلخ می شود؛ روح بیمار نیز از مرگ می ترسد و همانطور که یک بدن سالم از غذا لذت می برد، یک روح سالم نیز مرگ را شیرین و «شیرین تر از عسل» می داند. این اوضاع کسانی است که به اهل بیت علیهم السلام متمسک هستند و با چهره خندان مرگ را در آغوش می گیرند با این امید که با امیر المومنین دیدار خواهند کرد.

ضمن آرزوی مغفرت و تعالی مرحوم رضا سرسوی از خداوند متعال صبر و شکیبایی را برای بازماندگان و داغدیدگان مسئلت می نماییم.

مجمع علما و خطبا حیدرآباد دکن هند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha