جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 هیچ اتهامی کیفری برای افسر کانادایی در قتل پیرمرد مسلمان درنظر گرفته‌ نشد

حوزه/ به گفته رسانه‌ها در کانادا، افسر پلیسی که با شلیک دو گلوله یک پیرمرد ۶۲ ساله مسلمان مبتلا به اسکیزوفرنی را در خانه‌اش در انتاریو به ضرب گلوله کشته بود، رفع اتهام شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، هیچ اتهام کیفری برای افسر پلیسی که یک مرد مسلمان بیگناه را به ضرب گلوله کشته بود در نظر گرفته نشد.

رسانه‌های کانادایی اعلام کردند که افسر پلیس کانادایی که احمد چودری ۶۲ ساله را در انتاریو به ضرب گلوله کشته بود، به جرم ارتکابی متهم نشده است.

در ژوئن گذشته، طبق توصیف پاسبان سارا پاتن، یک افسر دیگر پلیس،  اجاز احمد چودری هنگامی که در «وضعیت بحرانی» بود ، توسط پلیس ، دوبار از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت، با این حال ، سی بی سی نیوز روز سه شنبه گزارش داد ، جوزف مارتینو ، مدیر واحد تحقیقات ویژه  در کانادا تصمیم گرفته افسری که شلیک کرده ، منطقی عمل کرده است و هیچ مجازاتی در انتظار وی نیست.

مارتینو گفت که پدر چهار فرزند ، اصالتاً از پاکستان ، هنگام ورود پلیس به محل حادثه، به یک چاقوی آشپزخانه ۲۰ سانتی متری (۷.۹ اینچی) مسلح بوده و پلیس با فریاد به زبان انگلیسی از وی خواسته چاقو را بیاندازد.

مارتینو گفت ، افسران حاضر در صحنه تصور می‌کردند این مرد که از اسکیزوفرنی رنج می‌برد اما از داروهای خود استفاده نمی‌کند و قصد دارد به خودش آسیب بزند و برای همین به او شلیک کرده و  او را کشتند! این درحالی است که  چودری به درستی انگلیسی را نمی‌فهمید.

وکیل خانواده وی به خبرنگاران گفته که خانواده از این تصمیم «بسیار ناامید» شده‌اند.

وکیل گفت: اجاز هیچ جرمی مرتکب نشد. او لیاقت هیچ کدام از اینها را نداشت.

پس از کشته شدن وی توسط افسر پلیس ، خانواده و فعالان برای اجرای عدالت درباره این مرد مسلمان به خیابان‌ها آمدند.

محمدچودری پسر برادر وی گفت: عموی من یک مرد ۶۲ ساله بود و به زور می‌توانست سه تا چهار قدم بردارد! آنوقت شما مدعی هستید که قصد فرار یا حمله به شما را داشته است؟

محمد به خبرنگاران گفت که آنها از پلیس پرسیدند که آیا آنها می توانند با قربانی صحبت کنند و زیرا وی انگلیسی را نمی‌فهمد و از پلیس در آن زمان می‌ترسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha