جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسلامی

 حوزه / نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر و به کارگیری شیوه صحیح تذکر لسانی تأکید و برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تاکستان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی، امروز در دیدار با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت:  در اهمیت و ارزش این فریضه الهی  همین بس که امام حسین (ع) شهید این راه بوده و هدف از نهضت تاریخ ساز و انسان ساز خود را عمل به امر به معروف و نهی از منکر در بلاد اسلامی می دانست.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی خاطرنشان کرد: اگر حتی  نگاهی گذرا به تاریخ قیام عاشورا داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این قیام برای مبارزه با بدعت ها، ظلم و جور دستگاه حکومتی به وجود آمد، چون این منکرهای جامعه اسلامی  ارزش ها و اصول اسلام ناب را هدف گرفته بود. 

امام جمعه شهرستان تاکستان بیان کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر مسئله بسیار مهمی است که در صورت بی‌توجهی به آن، آسیب‌های زیادی در جامعه رواج خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود اهمیت و ارزش امر به معروف و نهی از منکر را بالا برد و حضرت در این راستا، حاضر به شهادت خود و عزیزانش و اسارت خانواده خود شد، اما مبارزه با ظلم و یزید فاجر را ترک نکرد.

وی ادامه داد: بزرگترین انگیزه قیام امام حسین(ع) مسئله امر به معروف و نهی از مـنکر است که این دو از مـهم تـرین ارکان دین بوده و امام در درجه اول مسئول اجرای این امر مهم اسلامی است.

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، آموزش آمران و ناهیان از منکر و به کارگیری شیوه صحیح تذکر لسانی را ضروری دانست و برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تاکستان اعلام آمادگی کرد.

همچنین در ادامه، حجت الاسلام بحری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، ضمن تشریح روند تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی و تشکیل ستادهای استانی، گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی ستاد را ارائه و فرآیند شکل گیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ها را توضیح داد و در پایان اظهار امیدواری کرد: إن‌شاءالله به زودی شاهد تشکیل و آغاز به کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تاکستان در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

 انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha