شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت  الاسلام  مقصود  دومکی

حوزه‌/ حجت‌الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی گفت: افکار انقلابی شهید سید باقر صدر هنوز هم یک سرمایه بزرگ برای ملت عراق و مسلمانان است. در برابر دیکتاتوری صدام در داخل عراق ایستاد و تاریخ جدیدی از صبر، استقامت و جهاد را رقم زد که منجر به شهادت وی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد فیلسوف، اندیشمند و رهبر انقلابی اسلام، آیت الله شهید سید باقر صدر گفت: افکار انقلابی شهید سید باقر اصدر هنوز هم یک سرمایه بزرگ برای ملت عراق و مسلمانان است. در برابر دیکتاتوری صدام در داخل عراق ایستاد و تاریخ جدیدی از صبر، استقامت و جهاد را رقم زد که منجر به شهادت وی شد.

وی به آثار شهید اشاره کرد و افزود: شهید صدر متفکر بزرگ معاصر بود که کتابهایی در زمینه فلسفه، اقتصاد و علوم مختلف نوشت که حتی امروز نیز شامل برنامه درسی دانشگاه ها و مدارس مختلف جهان است.

سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان این شهید والا مقام را حامی بزرگ امام خمینی دانست و گفت: آیت الله سید محمد باقر صدر از اخلاص و الوهیت امام خمینی (ره) بسیار متأثر شده و وی یکی از سرسخت ترین حامیان انقلاب اسلامی و امام خمینی بود. بنت الهدی خواهر شهید صدر که خود شخصیتی علمی و برجسته در سطح اجتهاد بود، نیز با پیشبرد مأموریت و حرکت خود، با جنایات و اقدامات ضد اسلامی صدام مخالفت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: حقیقت همیشه پیروز است و شکست، سرنوشت باطل است. به همین دلیل امروز سید محمد باقر الصدر بعنوان رهبر بزرگ جهان اسلام زنده است در حالی که صدام نماد تحقیر و رسوایی در سراسر جهان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha