جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی آزیز

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان دستورالعمل جدیدی برای مدارس در برگزاری دروس به صورت مجازی را ابلاغ و از زحمات و تلاش های اساتید و کادر مدارس که در بیش از یکسال گذشته باعث شد، حوزه علمیه و مدارس از عهده امور آموزشی سربلند خارج شوند، تشکر کرد.

حجت الاسلام سید حمید علوی، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، پیرامون شیوه برگزاری کلاس‌های درس با توجه به وضعیت کرونایی استان، اظهارداشت: با توجه به خیز مجدد ویروس سرکش کرونا و قرمز شدن بسیاری از شهرها، مجددا نسبت به  برگزاری مجازی دروس، تاکید می شود، که ما خود را ملزم به رعایت کامل مصوبات ستاد کرونا در هر شهر و استان می دانیم و حفظ جان و سلامت طلاب، اساتید و کادر مدرسه در اولویت تمام برنامه‌ها است.

وی با اشاره به فرصت پیش روی ماه مبارک رمضان، از زحمات و تلاش های مخلصانه اساتید و مسئولان مدارس در برگزاری کلاس ها و نظارت دقیق بر مباحثه ها و فرآیند آموزش و نیز رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط این مجاهدان بی ریا که در خط مقدم تعلیم و تربیت طلاب قرار دارند، تقدیر کرد.

حجت الاسلام علوی، یادآور شد: آموزش مجازی آنلاین، نظارت بر حضور و غیاب و مباحثات در فضای مجازی از کارهایی است که باید در این مورد با اهتمام، انجام شود.

وی البته به این نکته مهم نیز اشاره کرد که فضای مجازی با همه نقاط مثبت و قابلیت ها، گردابی است که می تواند هویت، معنویت و ارزش های اصیل طلبگی را در جوانان و نوجوانان و دختران و پسران ببلعد و تهدیدات و تخریب های بلند مدت به جا گذارد که بی شک نظارت دقیق، ارتباط با والدین و آگاهی‌بخشی به آنها، دعوت مستمر به مدرسه و ارزیابی طلاب، استفاده از نظرات کارشناسان می تواند بخشی از اقدامات باشد.

پذیرش متقاضیان ورود به حوزه، مهم و مورد انتظار

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان، در ادامه به مسئله پذیرش طلبه نیز گریزی زد و افزود: بسیجِ تمام امکانات مدرسه و استفاده از همه ظرفیت های موجود در فضای مجازی و حقیقی جهت معرفی شایسته حوزه علمیه و جذب افراد توانمند، مستعد و با انگیزه برای سربازی حضرت ولی عصر(عج) و شاگردی مکتب امام صادق(ع) در فرصت کوتاه باقیمانده، مورد تاکید و انتظار است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 0
    سلام و احترام ما که در خراسان سربلندی ندیدیم و خیلی از دوستان طلبه هم معمولاً بعد از اتمام سطح یک علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند... علیکم بالتأمل