جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه / مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از آزادی ۳۴۲ زندانی غیرعمد و محکوم مالی در سال ۹۹ از زندان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، رسول تقی پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی، با اشاره به آزادی ۳۴۲ زندانی غیرعمد و محکوم مالی، اظهارداشت: از این تعداد مددجو، ۲۰۳ نفر از زندان تبریز، ۳۹ نفر از زندان مراغه، ۲۷ نفر از زندان اهر و مابقی از سایر زندان‌های استان بودند که در طول سال گذشته، به آغوش خانواده خود بازگشتند.

وی با بیان این‌که ۳۳۴ نفر از زندانیان آزاد شده، مرد و هشت نفر باقی زن بودند، گفت: زندانیان جرایم غیرعمد استان که در سال گذشته آزاد شدند، شامل ۲۳۱ نفر زندانی بدهکار مالی، ۹ محکوم در تصادف رانندگی و حوادث کارگاهی و ۱۰۲ محکوم مهریه و نفقه بودند.

تقی پور، با بیان این‌که مجموع مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده بالغ بر ۱۸۱ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: مبلغ ۱۴۷ میلیارد تومان از طریق دادخواست اعسار به تقسیط، ‌۱۸.۵ میلیارد تومان از طریق گذشت شاکیان، ۸.۵ میلیارد تومان از طریق کمک ویژه ستاد دیه استان و ۴.۵ میلیارد تومان نیز از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد تامین شده است.

وی اضافه کرد: اکنون بالغ بر ۳۵۰ محکوم در زندان‌های استان‌ در حال تحمل حبس هستند که کل مبلغ بدهی این افراد، به بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha