جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید آوینی

حوزه/رئیس دانشگاه مجازی المصطفی(ص) گفت: بزرگترین دستاورد شهید آوینی آن بود که ارزش والای حماسه را با هنر متعهد به عموم مردم نشان داد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید ارجمندفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم اظهار داشت: آنچه باعث ماندگاری شهید سید مرتضی آوینی و آثارش شد، اخلاص در نحوه عملکرد و نگاه جهادی ایشان در ایجاد ارتباط بین هنر و حماسه بود.

وی افزود: شهید آوینی کسی بود که حقیقتاً ارزش هنر متعهد را می دانست و به طور کلی مطالعات عمیقی در حوزه هنر و به خصوص سینما داشت و با شناخت کافی به سراغ موضوعات روز می رفت.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) همچنین گفت: به عقیده بنده، بزرگترین دستاورد شهید آوینی این بود که ارزش والای حماسه را با هنر به جامعه خود نشان داد و با خلق آثار ماندگاری در حوزه دفاع مقدس از جمله روایت فتح، به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب از ایشان به عنوان سید شهیدان اهل قلم یاد کرد و این مساله بسیار پرمعنا و ارزشمند است

وی بیان داشت: به خصوص روش ها و سبک هایی که ایشان در زمینه مستند ابداع و عرضه کرد و توانست به واسطه آن اخلاص و ایمان رزمندگان ما را در هنر مستند نشان دهد، بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر همچنین افزود: از سویی شهید آوینی با کلام خاص و عرفانی خود که در آن معرفت موج می زد و از آیات و روایات به خوبی و به جا استفاده شده، نشان داد که چطور می توان مستندهایی ساخت که بر عام و خاص اثرگذار باشد به طوری که محصول او به معنای واقعی کلمه، آیات جهاد و دفاع در سبک زندگی و رزمندگی بچه های جبهه را به تصویر کشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha