شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سلسله نشست‌های «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی»

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی گفت: وظیفه‌داریم به تک‌تک مردم شریفی که در این مدت اذیت شده‌اند بگوییم اذیت شدن‌ها به خاطر انتخاب بد و سوءمدیریت ها و بی تدبیری ها بوده است و حالا باید با یک انتخاب درست آن را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میر احمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، در افتتاحیه سلسله نشست‌های «حضور حداکثری آگاهانه در انتخابات و نقش تشکل‌های دینی» که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان برگزار شد ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر نمی‌توانید اهل‌بیت(ع) را زیارت کنید به زیارت صالحین از شیعیان و ارادتمندان به اهل‌بیت بروید و بنده امروز با حضور در جمع خدام اهل‌بیت، شعرا، مداحان، مسئولین هیئات مذهبی و سینه‌زنان اهل‌بیت(ع) درواقع به زیارت اهل‌بیت مشرف شده‌ام.

وی در ادامه بر لزوم معرفت به خود و زمانه تأکید کرد و گفت: باید زمانه، میدان نبرد و همچنین خودتان را بشناسید و فکر نکنید که شما فقط یک مداح، شاعر و یا یک مسئول هیئت ساده هستید و بدانید که شما پرچم‌دار اهل‌بیت در این عصر و زمان و لبیک به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین هستید اگر انسان به این معرفت برسد راه را گم نمی‌کند و هیچ‌وقت ناامید نمی‌شود و همیشه قوی است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، به آیه قرآنی «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی؛»، اشاره کرد و اٰبراز داشت: این آیه ازجمله آیاتی است که امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان بسیار بر روی آن تکیه داشته‌اند امام خمینی می‌فرمودند خداوند در قرآن تنها یک‌بار موعظه کرده و در آن یک‌بار فقط یک موعظه کرده و آن این است  که دو دو و به‌تنهایی برای خدا به پا خیزید پس ای مردم، ای مداحان، ای هیئتی‌ها و ای شاعران هر جا که هستید پرچم علی بن ابی‌طالب را به اهتزاز دربیاورید.

وی در ادامه به لزوم توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت تأکید کرد و گفت: در زمان جنگ حتی سیم‌خاردار هم به ما نمی‌دادند و ما مشکل کمبود تجهیزات و مهمات داشتیم ولی با توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت علیهم السلام توانستیم دشمن را شکست دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاجتی، ضمن بیان خاطراتی از شهدای هشت سال دفاع مقدس بیان داشت: شهدا جاده آنلاین و مستقیمی به سمت اهل‌بیت هستند و هر کس با شهدا ارتباط برقرار کرد و با آن‌ها افتاد سر از خیمه‌ی امام زمان درمی‌آورد و هر کس از آن‌ها جدا شد از خیمه اهل‌بیت بیرون خواهد رفت.

وی به‌قصد دشمن برای فشار آوردن به مردم برای ناامید کردن آن‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: ۴۲ سال است که دشمنان به دنبال این هستند که کار جمهوری اسلامی را به قول خودشان تمام کنند و برای این کار از نفوذی‌ها استفاده کردند تا زندگی و معیشت مردم را دچار مشکل کرده و عرصه را بر آن‌ها تنگ کنند تا مردم را از نظام و انقلاب ناامید کند ولی به خواست خدا تلاش‌های دشمن تاکنون راه به‌جایی نبرده و پرچم جمهوری اسلامی عالم‌گیر شده و شما می‌بینید که پرچم جمهوری اسلامی در نوار غزه به اهتزاز درآمده و فرماندهان مقاومت اسلامی در فلسطین برای رهبر معظم انقلاب پیام قدردانی می‌فرستند.

استاد حوزه علمیه خوزستان، در ادامه خطاب به حاضرین گفت: این انتخابات بسیار سرنوشت‌ساز است و ان شاء الله سرنوشت ملت اسلامی را به نحو احسن رقم خواهد زد و مردم می‌دانند که باید در این انتخابات حواسشان را جمع کرده و درست انتخاب کنند و اما ما وظیفه‌داریم به تک‌تک مردم شریفی که در این مدت اذیت شده‌اند بگوییم اذیت شدن‌ها به خاطر انتخاب بد و سوءمدیریت ها و بی تدبیری ها بوده است و حالا باید با یک انتخاب درست آن را جبران کنیم. همچنین وظیفه‌داریم مردم را به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تشویق کرده و جامعه را روشن کنیم.

وی در پایان با اشاره به فراز «وَ اِجْعَلْنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لاَ تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی» از دعای افتتاح، تصریح کرد: نکند در این دورو زمانه از ولایت‌فقیه غافل شویم و فشارهای این زمانه ما را از میدان خارج کند و خط شهدا را فراموش کنیم ازاین‌رو باید از خدا بخواهیم که ما را از یاوران دینش قرار دهد و دیگران را جایگزین ما نکند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha