چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تکریم اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: همه تکریم‌ها به مصیب‌ها خلاصه نمی‌شود و ما با سهیم بودن در شادی اهل‌بیت(ع) می‌توانیم تکریم آن بزرگواران را رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مراسم رونمایی از کتاب «النهایة فی مجرد الفقه و الفتاوی» با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت و امام جمعه قم در مؤسسه امام هادی علیه‌السلام برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در این مراسم با بیان اینکه دهه کرامتی فرصتی برای تکریم اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: همه تکریم‌ها به مصیب‌ها خلاصه نمی‌شود و ما با سهیم بودن در شادی اهل‌بیت(ع) می‌توانیم تکریم آن بزرگواران را رقم بزنیم.

وی با اشاره به مصادیق شادی درست باید برای مردم تبیین شود، عنوان کرد: یکی از مصادیق رسیدن به شادی اهل‌بیت(ع) برگزاری مراسم جشن و بیان کلام اهل‌بیت(ع) است.

آیت الله سعیدی معرفی این کتاب فقهی را یک دستاورد برای حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی باید از روشنفکری برخوردار باشد و از آسیب‌های روشنفکری جدید پرهیز کنند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی رفیعی‌پور مدیر مؤسسه امام هادی علیه‌السلام با بیان اینکه این اثر گرانسنگ نوشته شیخ طوسی بوده که بیش از ۱۳ سال فعالیت پژوهشی در مورد آن کار شده است، عنوان کرد: روایات این کتاب با روایات اهل‌بیت(ع) تطبیق داده شده و کار را برای فقها آسان کرده و در جامعه فقهی و حدیثی کشور مورد استفاده‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این اثر در بردارند یک دوره فقه امامیه است که سالیان متمادی متن دروس حوزه‌های علمیه بوده است.

خاطرنشان می‌شود، حضرت آیت‌الله  علوی گرگانی  در یک پیام تصویری از تلاش دست‌اندرکاران مؤسسه امام هادی علیه‌السلام برای تهیه این کتاب تقدیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha