پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چارک

حوزه/مدیر حوزه علمیه هرمزگان گفت: امروزه ازدواج در جامعه ما به رویا تبدیل شده و علت آن دور شدن از ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین نادر حقیقی، مدیرحوزه علمیه هرمزگان، در مراسم سالگرد ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) اظهارداشت: حضرت زهرا(س) به دلیل جایگاه خود و به خاطر جایگاه و منزلت پدر گرامی شان خواستگاران متعددی داشتند؛ از بزرگان قریش تا ثروتمندان که در منابع تاریخی خلیفه اول ابوبکر هم نقل شده است.

وی افزود: خلیفه دوم عمر بن خطاب هم جزو خواستگاران حضرت زهرا(س) بوده که وقتی عمر به خواستگاری حضرت می آید، پیغمبر در بیانی مبارک می فرمایند که همسر زهرا(س) را خداوند متعال مشخص می کند.

مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان تاکید کرد: شخصیتی مانند عبدالرحمان بن عوف نیز از دیگر خواستگاران حضرت حضرت زهرا(س) است که عرضه می دارد یا رسول الله اگر زهرا(س) را به ازدواج من دربیاورید مهریه و کابین او را ۱۰۰ شتر سیاهی که بار آن از پارچه های معروف کتان مصری است و  ۱۰ هزار درهم قرار خواهم داد.

وی اضافه کرد: عثمان نیز از خواستگاران حضرت زهرا(س) است او هم در خواستگاری حضرت زهرا می گوید مقدار مهریه ای که عبدالرحمان برای حضرت زهرا(س) قرار دادند را من هم حاضر هستم تعیین کنم.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی تصریح کرد: عثمان بعد از تعیین مهریه می گوید من یک فرق با عبدالرحمان دارم و آن هم این است که زودتر از او به اسلام گرویده ام؛ سخنان عثمان موجب خشم پیامبر(ص) می شود و می گوید مگر زهرای من متاع فروشی است که چنین پیشنهادی به من می کنید؛ من زهرا را بخاطر مال دنیا بفروشم؟

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تاکیدکرد: رفتار پیامبر در قبال پیشنهادات مالی خواستگاران دختر بزرگوارش درس های بزرگی برای امروز جامعه ما دارد؛ امروزه ازدواج در جامعه ما شبیه به یک رویا شده است و علت آن این است که در جامعه از ارزش های اصیل خود فاصله گرفته ایم.

وی ادامه داد: باید از ازدواجی که به خاطر مال دنیا باشد باید پرهیز کرد؛ نبی مکرم اسلام(ص) اینطور ازدواج ها را نهی کرده و بر روی توجه به دیانت و تقوی تاکید کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حقیقی بیان کرد: خداوند به جوانان دستور داده که به سراغ ازدواج بروند و اگر فقیر هم بودند، خداوند ار فضل و مرحمت خودش آن ها را بی نیاز می کند و این وعده و دستور خداوند بوده و قطعا صادق است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد: نگاه دختران و پدران جامعه امروز ما کار به دین و ایمان ندارند و همه نگاهشان به ثروت و جاه و مقام است در حالی که این نوع نگاه در تناقض زندگانی اهل بیت علیهم السلام است.

وی خاطرنشان کرد: برای نجات جوانانمان باید به ارزش های اصیل اسلامی بازگردیم و جلوی آسیب های اجتماعی ناشی از مشکلات عدم ازدواج در جامعه را بگیریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha