جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سگ گردانی

حوزه/ رهبر معظم انقلاب اسلامی به استفتائی پیرامون «سگ گردانی در معابر و بوستان ها» پاسخ گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله خامنه ای به استفتائی پیرامون «سگ گردانی در معابر و بوستان ها» پاسخ گفتند .

    

* سگ گردانی در معابر و بوستان ها

    

- سؤال

با سلام - جنبشی راه افتاده (از سوی) عده ای از مردم در اعتراض به گرداندن سگ ها در (معابر و بوستان ها) توسط صاحبانشان و اعتراض به این اقدام.

با توجه به این که در اسلام احکام خاصی درباره ی سگ می باشد و با توجه به اینکه گرداندن سگ در معابر و بوستان ها احتمال خطرات جانی و آزار و اذیت برای مردم دارد، نظر حضرتعالی درباره ی سگ گردانی چیست؟

    

- پاسخ

سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در هر حال اگر باعث آزار و اذیت مردم و همسایگان گردد و یا منع قانونی داشته باشد، عمل مزبوز جایز نبوده و می بایست از آن اجتناب گردد.

موفق و مؤید باشید

    

احکام شرعی | حکم سگ گردانی در معابر و بوستان ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Speedwell IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    4 2
    آقا جای حیوانات در سطح شهر نیست اگر علاقمند به حیوانات هستید تشریف ببرید باغ یا اماکن مناسب نه وسط خیابون و بازار دیگه سرو صدای سگ های آپارتمانی به کنار پلیس هم که مسئول هیچی نیست
    • موید IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 1
      باسلام، من هم دقیقا با نظر شما موافقم و واقعا انفعال نهادهای حکومتی با این امر عجیب استو موجب دلسردی و ناامیدی حامیان نظام است، ما در همسایگی مان سگ داریم و همین حضور سگ در آپارتمان و همسایگی باعث معذب شدن بسیاری از خانواده هاست، قویا نیاز است تا قانونی درباره نگهداری سگ در آپارتمان شود، صاخب سگ سگ را در پارکینگ میگرداند، و چند روز پیش سگش به یکی از همسایه ها حمله کرد، متاسفانه افرادی که سگ دارند تعلق خاطر زیادی به سگ پیدا میکنند که وقتی انتقاد می‌کنی انگار به پدرشان توهین کرده ای و برخورد مناسبی ندارند و حتی طلبکار هم می‌شوند. همسایه ما سگش در پیاده رو ادرار می‌کند. چند وقت پیش پای من در کوچه ای روی مدفوع سگ رفت. در بوستان ها هم که دیگر هرکس سگش را رویصندلی مینشاند و نمی‌شود روی صندلی ها نشست! واقعا نیازمند اقدام است این مساله، چون شبکه های ماهواره ای دارند روی ترویج نگهداری سگ کار می‌کنند ولی ما هنوز در خواب هستیم!
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    3 2
    سگ پرستی در هرزمان ومکان ،وبرای هرکسی حرام است.درهمه باید ممنوع باشد نه فقط درپارک بچه ها.