جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: متأسفانه زندگی‌های امروز برخی جوانان با گناه و ترک نماز و فراموشی خدا شروع می‌شود و به همین خاطر برکت از زندگی‌ها رفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در محفل سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما نیازمند به اسوه و الگو در تمام ابعاد زندگی هستیم، اظهار کرد: قرآن می فرماید بهترین اسوه برای شما پیامبر (ص) است و پیامبر هم فرمودند که من از بین شما می روم ولی قرآن و عترت خود را در میان شما می گذارم و هر کسی به این دو تکیه کند گمراه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام عترت و اهل بیت(ع) زیر چتر حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، گفت: توجه به سیره عملی حضرت زهرا سلام الله علیها کاملا برای زندگی های امروز ما کاربردی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات امروز جامعه و زندگی‌ها را برطرف کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان یک دختر در ارتباط خود با پدر صمیمی و توأم با ادب و نزاکت بودند، ابراز کرد: زمانی که امیرالمؤمنین(ع) به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند پیامبر(ص) این قضیه را با دختر خود مطرح کردند و این نشان می‌دهد که دین اسلام به ما اجازه نمی‌دهد که پدر دختر خود را مجبور به ازدواج با فردی کند که مورد رضایت دختر نیست.

وی گفت: از طرف دیگر فرزندان هم باید با رضایت پدر و مادر برای امر ازدواج اقدام کنند و در ازدواج خود رأی نباشند زیرا دعای خیر پدر و مادر برای فرزند بسیار کارساز است و فرزندی که برای رسیدن به همسرش پدر و مادر خود را زیر پا بگذارد روزی همسر خود را هم برای رسیدن به دیگری زیر پا خواهد گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به سیره حضرت زهرا سلام الله علیها در ارتباط با همسر گفت: سیره حضرت زهرا سلام الله علیها نسبت به امیرالمؤمنین(ع) از اول تا آخر همراه با احترام بود و ایشان اسم امیرالمؤمنین(ع) را صدا نمی‌کرد و از طرف دیگر امیرالمؤمنین(ع) هم هیچگاه نام حضرت زهرا سلام الله علیها را صدا نمی‌کرد وبلکه با القاب زیبا یکدیگر را صدا می‌کردند.

وی با اشاره به اخلاق تربیت فرزند در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها، خاطرنشان کرد: کسانی که توان تربیت نسل آینده را دارند زنان هستند و خداوند مسئولیت سنگین تربیت فرزند را به عهده بانوان گذاشته است و به همین منظور پیامبر(ص) کار در منزل را بر عهده حضرت زهرا سلام الله علیها و کار بیرون از منزل را بر عهده امیرالمؤمنین(ع) قرار دادند.

استاد حوزه علمیه چهارمین ویژگی سیره حضرت زهرا سلام الله علیها را بندگی خدا دانست و گفت: خداوند در آخرین آیه سوره توبه می فرماید اگر همه از تو روی برگرداندند بگو خدا برای من بس است و هیچ خدایی غیر او نیست و توکل من بر خدا و او پروردگار عالم است.

وی با بیان اینکه در غم و خوشی باید همواره به یاد خداوند باشیم و بندگی خود را فراموش نکنیم، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در شب عروسی خود هم نه تنها با گناه زندگی خود را آغاز نکردند بلکه حتی لباس نو عروسی خود را به فقیر دادند و با همان لباس قدیمی خود به منزل امیرالمؤمنین(ع) رفتند اما متأسفانه زندگی‌های امروز برخی جوانان با گناه و ترک نماز و فراموشی خدا شروع می‌شود و به همین خاطر برکت از زندگی‌ها رفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha