شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بیانیه روابط عمومی حوزه علمیه استان، در پی راه اندازی کارناوال دو چرخه سواری مختلط در کرمانشاه

حوزه/ مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر، در خصوص مشکل کم‌آبی خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر در پیامی خواستار رسیدگی هرچه سریعتر مسئولین به بحران کم‌آبی خوزستان شدند.

متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَآءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ»

قصه پر غصه نبود آب در سرزمین رودهای بزرگ قصه تازه‌ای نیست، سال‌هاست مردمان این سرزمین با بی‌آبی و شوری آب دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

امام خمینی(ره)فرمود: «خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد» این کلام بزرگ‌مرد این مرزوبوم و کسی که مشقت‌ها را به جان خرید تا مردم را از زیر سلطه طاغوت خارج کند و رنگ آزادی و آسایش را ببینند مهر تأییدی بر ولایتمداری مردم خوزستان است و مضاف بر آن شهدایی هستند که خوزستان تقدیم اسلام و این نظام کرده است.

استان خوزستان بالغ‌بر ۲۳ هزار شهید ۳۳ هزار جانباز تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است، ولی مردم خوزستان از کمترین حق زندگی یعنی *آب* که مایه حیات بشر است، محروم‌اند.

خشک شدن تالاب‌ها و کم‌آبی رودخانه‌ها باعث تلف شدن نخیلات و باغات زراعی و دام مردم شده که ضربه سنگینی بر پیکره ملت و اقتصاد نظام است، مسئولین باید تبعات این امر را درک کنند و به فکر راه چاره باشند قبل از اینکه خوزستان به بیابان تبدیل شود.

مسئولین امر بدانند که جان مردم به لبشان رسیده و مطالبه گری حق مسلم این مردم شریف و شهیدپرور است.

نماینده محترم ولی‌فقیه، استاندار، ائمه جمعه و جماعات، رئیس محیط‌زیست، نمایندگان مجلس و مقامات عالی‌رتبه استانی همه باید در کنار مردم یکدل و یک‌صدا از حق خوزستان و خوزستانی دفاع کنیم.

و الی الله المشتکی
مدرسه علمیه امام صادق(ع) خرمشهر

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha