پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پایان نامه

حوزه/ حجت الاسلام فروغی از صدور قریب به ۹۰ مدرک سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان از سال ۹۲ تا کنون برای روحانیون و طلابی که توانسته اند از پایان نامه های خود دفاع کنند، خبر داد.

حجت الاسلام حسنعلی فروغی، مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دراصفهان،  اظهار کرد: واحد مدارج علمی از زیر مجموعه های معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان بوده که از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه مدارک سطح ۱ و ۲ حوزه علمیه به طلاب از جمله اهم وظایف این واحد است، تصریح کرد: از سال ۹۲ تا کنون این واحد، مدارک سطح ۳ طلاب و روحانیون  را نیز ارائه میکند.

مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا کنون بالغ بر ۹۰ مدرک سطح ۳ برای روحانیون و طلابی که توانسته اند از پایان نامه های خود دفاع کنند، صادر شده است.

حجت الاسلام فروغی، با بیان اینکه طلاب و روحانیون با انتخاب موضوعات مختلفی چون اخلاق، عقاید، کلام، مباحث اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی برای پایان نامه های خود به ارائه مطالب مختلف در طول سال‌های گذشته پرداخته اند، عنوان کرد: هر طلبه و روحانی که دارای شرایط دریافت مدرک سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان باشد، می توانند با ارائه پایان نامه خود و تعیین اساتید راهنما و مشاوره، به دفاع از پایان نامه بپردازد.

وی در تشریح شرایط کسانی که می توانند مدرک سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان دریافت کنند، اظهار کرد: اتمام پایه ۱۰ حوزه علمیه، نداشتن هیچگونه ناقصی درسی و داشتن شرط معمم دائم و موفقیت در ارائه پایان نامه مورد تایید، از شرایط لازم دریافت مدرک سطح ۳ حوزه علمیه اصفهان است.

مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان افزود: بنابر تصمیم معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان، قرار براین شده که چکیده همه ۹۰ پایان نامه سطح ۳ ارائه شده تا کنون توسط روحانیون حوزه علمیه اصفهان، به همراه شناسنامه پایان نامه بر روی سایتی مشخص بارگذاری شود تا هر آن کس از طلاب که مایل به مطالعه موضوعات و عنوان این پایان نامه ها هست، بتوانند از آنها بهره ببرد.

وی اذعان داشت: براساس آیین نامه ای که داریم، انتخاب عنوان و موضوع پایان نامه ها برعهده طلاب و روحانیون و متقاضی سطح مدرک ۳ است، فقط پیش از تایید موضوعات توصیه اکید می کنیم که دانش پژوهان حوزوی قبل از انتخاب موضوع پایان نامه خود، جستجویی در سایت ها ی معتبری چون واحد مدارج علمی حوزه علمیه قم، ایرانداک و نورمگز ... انجام دهند و از موضوعات پیشنهادی بهره ببرند و عنوانی انتخابی کنند که پیش از این کار نشده باشد.

حجت الاسلام فروغی تاکید کرد: طلاب و روحانیون متقاضی مدرک سطح ۳، پس از انتخاب موضوع ناب پایان نامه خود، باید پایان نامه را در ۱۰۰ صفحه طبق استاندارد های موجود نگاشته و به دفاع از آن بپردازند، که براین اساس، اکنون قریب به ۸ نفر در صف انتظار دفاع از پایان نامه خود نیز هستند.

وی ابراز کرد: چندین مقاله و متون از این پایان نامه ها در طول سالهای گذشته به عنوان کتاب سال حوزه علمیه انتخاب شده و در جشنواره های مختلف پژوهشی و علمی چون جشنواره علامه حلی حائز رتبه برتر نیز شده اند.

مسئول واحد مدارج علمی حوزه علمیه اصفهان در توضیح اینکه آیا واحد مدارج علمیه معاونت آموزش حوزه علمیه اصفهان برای ارتقا سطح کمی و کیفی پایان نامه های مدرک سطح ۳ طلاب اقداماتی آموزشی داشته است، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در معاونت آموزش، دوره ها و کارگاه های آموزشی  چون روش تحقیق، پایان نامه نویسی و...به صورت عملی برگزار شد که اغلب طلاب و روحانیونی که موفق به ارائه پایان نامه تا کنون شده اند، در همین دوره های آموزشی شرکت داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ثبت نام افراد برای دریافت مدارک سطح یک، دو و سه حوزه علمیه اصفهان کاملا به صورت آنلاین است و نیازی به حضور افراد برای ثبت نام نبوده، فقط کافی است طلاب ور وحانیون به سایت مورد نظر مراجعه و بعد از بارگذاری مدارک درخواستی، برای دریافت مدرک خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است جلسه دفاع از پایان نامه برای دریافت مدرک سطح ۳ به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha