جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روشنایی حرم

حوزه/ رئیس اداره تأسیسات برقی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها از هوشمندسازی تأسیسات برقی حرم با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و بالا بردن سطح ایمنی سیستم برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ مجید امیری با اشاره به اهمیت فراوان سیستم های توزیع انرژی برق و تامین مطمئن برق مصرفی حرم مطهر از هوشمندسازی تأسیسات برقی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ۵ سال اخیر خبر داد.

وی با بیان اینکه اینگونه سیستم ها و تابلوهای برق باید کیفیت و ایمنی بالا و دسترسی آسان جهت تعمیرات، نگهداری و کنترل داشته باشند، افزود: در گذشته تابلوهای برق بافت قدیم حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به دلیل قدیمی بودن و فرسودگی از ایمنی بسیار پایینی برخوردار و تعمیر و نگهداری آن پر هزینه و خطر آفرین بود.

رئیس اداره تأسیسات برقی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: در سال ۱۳۹۵ تصمیم به تعویض تابلوهای برق قدیمی و از کار افتاده گرفته شد و به همین منظور کمیته‌ای جهت استعلام ساخت و راه اندازی تابلوهای برق در این اداره تشکیل شد و با توجه به قیمت بالای مونتاژ این تابلوها این کمیته تصمیم به ساخت تابلوها توسط نیروهای فنی داخلی این اداره که توانایی این کار را داشتند گرفت.

وی ابراز کرد: این کمیته در بخش های مطالعه و تحقیق، نقشه کشی و طراحی اسکلت تابلوهای برق، ساخت و مونتاژ تابلو برق و برنامه نویسی سیستم های کنترل و هوشمند سازی با تکیه بر توان نیروهای داخلی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اقدامات لازم برای ساخت و مونتاژ تابلوهای برق در بالاترین سطح ایمنی و کنترل با استفاده از سیستم مانیتورینگ هوشمند (پی ال سی) را انجام داده است.

امیری با اشاره به برخی از مزایای استفاده از اتوماسیون صنعتی و سیستم مانیتورینگ در تابلوهای برق حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: بهینه سازی مصرف انرژی در حرم مطهر، ایمنی بالای تابلو برق به جهت استفاده از قطعات استاندارد و سیستم های حفاظتی اعم از کنترلی و اعلام حریق و سنسور اعلام حضور اشخاص متفرقه و قابلیت ذخیره سازی و مشاهده کلیه پارامترهای برق ازجمله توان مصرفی، جریان مصرفی، ولتاژ خط ، فرکانس و….. به صورت آنلاین از مهمترین مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: همچنین دسترسی آسان به سیستم کنترل تابلو برق از طریق بستر شبکه فناوری اطلاعات حرم مطهر با حفاظت بالا و ایمنی شبکه، تعمیر و نگهداری آسان بدلیل استفاده از سیستم مانیتورینگ، کنترل و فرمان پذیری بالا تابلوهای برق با استفاده از نرم افزار کامپیوتری از دیگر مزایای این طرح محسوب می شود.

رئیس اداره تأسیسات برقی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ بیش از ۲۰ پروژه شامل تابلو برق‌های بخش‌های مختلف حرم مطهر بانوی کرامت در اداره تاسیسات برقی حرم مطهر هوشمند سازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha