سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
همایش کشوری کارگاه محرم

حوزه/ گروهی از طلاب انقلابی و جهادی اقدام به راه اندازی مجموعه ای فرهنگی_تبلیغی جهادی به نام «مسیر عصر نوین انقلاب (معنا)» در قالب دوره های آموزش مداحی و ذکر مصیبت، منبر روشمند و هدفمند و ... کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گروهی از طلاب انقلابی و جهادی  بر اساس منویات مقام معظم رهبری راجع به اهمیت فن رثا، مدح اهل بیت علیهم السلام و جایگاه مادحین در اصلاح فرهنگ جامعه،تربیت نسل انقلابی،نقش مهم مبلغین ومادحین دررفع آسیب های اجتماعی و تخصصی خواندن فن رثا، همچنین دستور آتش به اختیار بودن مجموعه های فرهنگی، شروع به راه اندازی مجموعه ای فرهنگی_تبلیغی جهادی  به نام «مسیر عصر نوین انقلاب (معنا)» در قالب دوره های آموزش مداحی و ذکر مصیبت، منبر روشمند و هدفمند و ... نموده اند.

 حجت الاسلام همت، مدیر این مجموعه در این رابطه  گفت: مجموعه معنا با فراخوان از  اساتید و مبلغین متخصص توانمند در تهیه محتوای مستند و معناگرا و ایجاد تحول در مخاطب و نیز در روش و متدلوژی آموزش نغمات روضه خوانی و ذکر مصیبت دارای روشی نو و جدید می باشد و همچنین در تکنولوژی آموزشی از روشی نوین بهره می برد و این امر موجب شده تا مبلغین گرامی وهنرآموزان در کوتاه ترین زمان ممکن موفق ومجهز به فن رثاشده و توانمند گردند.
وی افزود: این مجموعه در طی یک سال موفق به جذب و آموزش حدود ۱۰۰۰ نفر در سراسر کشور شده است که بیش از ۶۰ درصد آن را مبلغین و طلاب تشکیل می دهند، از طرفی در عرصه فعالیت و آموزش در فضای مجازی موفق به راه اندازی آموزش مجازی وکانالی در پیام رسان ایتا با ۳۰ هزار عضو شده است. با توجه به آتش به اختیار بودن این حرکت، مجموعه معنا تا کنون ریالی از هیچ نهادی کمک نگرفته است و توانسته برای ۵ نفر شغل ثابت فراهم آورد و همچنین با ۹ نفر از طلاب بعنوان پژوهشگر در گرایشات مختلف مداحی و با ۲۰ نفر از طلاب برادر و خواهر بعنوان استادی همکاری کند.

 حجت الاسلام همت خاطر نشان ساخت: برای ایام عزاداری سالار شهیدان امسال باهمکاری گروه های جهادی کارگاه ۵ روزه بصورت رایگان درحال برگزاری است  که ۲۰۰۰ نفر بصورت مجازی و حضوری  در این دوره شرکت نموده اند. این دوره با حضور اساتید مطرح کشوری هم اکنون درحال برگزاری است که طلاب برادر و خواهر می توانند هر چه سریعتر شرکت کنند و  از بسته های جامع شامل فیش روضه معناگرا بصورت مستند و نوحه برای هر ده شب فراهم شده بهره مند شوند و در اختیار هنر آموزان بصورت رایگان قرار داده شد.

وی گفت: ازخروجی های این دوره نیز با توجه به ویروس منحوس کرونا در روضه های خانگی و شبکه های مجازی در سراسر کشور استفاده خواهد شد و کلیه مبلغین و مادحین با روحیه جهادی و انقلابی به ایجاد تشکیل تمدن نوین اسلامی و با رویکرد کاهش آسیبهای اجتماعی کمک و نقش آفرین خواهند بود،این کارگاه و همایش هم اکنون در قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی در پردیسان مسجدحضرت زینب(س) درحال برگزاری است  و بارعایت پروتکل های بهداشتی تا۱۳مرداد ادامه خواهدداشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha