سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نجیب میقاتی و میشل عون

حوزه/ نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و در خصوص روند تشکیل دولت بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و در خصوص روند تشکیل دولت بحث و گفتگو کرد.

میقاتی اشاره کرد: امیدوار بودم تشکیل دولت زودتر از آنچه الان جریان دارد، انجام گیرد تا مژده تشکیل دولت را قبل از ۴ اوت به لبنانی ها بدهیم؛ در این تاریخ حادثه انفجار بندر بیروت به وقوع پیوست.

وی افزود: رئیس جمهور فردا می خواهد برای همایش کشور های اهدا کننده به لبنان آماده شود، لذا توافق کردیم که ادامه نشست از روز پنج شنبه باشد.

نخست وزیر مکلّف لبنان تصریح کرد: شهروندان لبنانی از سخن سهمیه بندی و اینکه این کابینه برای فلانی یا فلانی است خسته شده اند؛ گویی که ما از آپارتمان مبله صحبت می کنیم که هر کس می خواهد آن را به دست آورد. کشور به نجات نیاز دارد، لذا ما باید از سهمیه خواهی عبور کنیم، در غیر این صورت در همین وضعیت باقی خواهیم ماند.

وی بیان داشت: مایل هستم که توزیع کابینه ها میان مذاهب و طایفه ها به همان شکلی که در دولت سابق بود، انجام گیرد تا اختلافات جدید به وجود نیاید؛ چرا که مردم لبنان دیگر نمی خواهند حرفی از سهمیه بندی یا طایفه یا قانون اساسی بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha