جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهابی

حوزه/ یک کارگردان سینما گفت: متاسفانه حمایتی از فیلم‌های فرهنگی در سینما صورت نمی‌گیرد برای همین می‌توان گفت این آثار در هنر هفتم کشورمان غریب هستند.

حسین شهابی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،  اظهار کرد: متاسفانه از فیلم‌های فرهنگی در سینمای ما حمایت نمی‌شود در عوض از فیلم‌های گیشه و آثار سفارشی، بیشترین حمایت به عمل می‌آید! البته اوایل انقلاب از فیلم‌های فرهنگی به ویژه سینمای کودک پشتیبانی می‌شد، اما این اتفاق دیگر تکرار نشد.

وی افزود: وقتی درباره  حمایت از فیلم‌های فرهنگی حرف می‌زنم منظورم دولتی کردن این دست آثار نیست، چراکه این امر خود باعث افول آثار فرهنگی خواهد شد. حمایت می‌تواند اشکال مختلف داشته باشد که یک شکل آن را در اکران و شکل دیگر را در تبلیغات می‌توان جستجو کرد.

این کارگردان ادامه داد: دلیل وضعیت پیش آمده در سینمای کشورمان به عدم همسویی سیاست‌گذاری سینمایی برمی‌گردد. یعنی برنامه‌هایی که مدیران ارائه می‌دهند در جهت اعتلاء آثار فرهنگی نیست.

وی با تاکید روی این نکته که فیلم فرهنگی باید جذابیت نمایشی هم داشته باشد، گفت: جدا از موانعی که پیشروی تولیدات فرهنگی در سینما قرار دارد به نظرم عدم جذابیت در برخی آثار این حوزه سبب شده، تماشاگر از این آثار رو برگردانند، حتی تولیدات اینچنینی راهی به اکران پیدا نمی‌کنند، هرچند اکران فیلم‌های «هنر تجربه» فرصت خوبی فراهم آورد تا آثار فرهنگی نیز در سینما فرصت نمایش یابند.

شهابی در پایان تاکید کرد: آخرین راهکاری که برای اعتلای سینما پیشنهاد ‌می‌کنم، فرهنگ‌سازی است. این امر توسط تلویزیون رخ ‌می‌دهد. یعنی صداوسیما با خرید آثار فرهنگی هم از تولید کننده این حوزه حمایت کند هم سلیقه تماشاگران را با چنین آثاری آشنا کند تا در یک پروسه زمانی مشخص این دست فیلم‌ها مورد پسند مردم نیز قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha