پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: در واقع وظیفه اصلی طلاب، محقق کردن دین در جامعه و انذار مردم به معنویات، اخلاق و گرایش های دینی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران که به صورت مجازی و در استودیو کوثر برگزار شد، ورود ۱۲ هزار طلبه جدیدالورود به مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور را تبریک گفت.

وی با بیان این که حوزه های علمیه برای طلاب کارکردی را تعریف کرده اند، اظهار داشت: کارکرد حوزه های علمیه این است که طلاب فهم عمیق دین را بیاموزند و در مستوایی از دین قرار بگیرند که هر آنچه از مسائل و روایات به آنها عرضه می شود در دستگاه بینشی خود ارزیابی کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با تأکید بر این که طلاب باید یک کنشگر دینی بسیار مؤثر در جامعه به ویژه در بین اقوام و دوستان خود باشند، افزود: برای این که یک کنشگر خوب اجتماعی شویم لازم است دین را عمیق بفهمیم و آن را در جامعه ترویج کنیم.

وی خطاب به طلاب، خاطرنشان کرد: شما آمده اید تا در دستگاه فقاهت حوزه های علمیه خواهران منذر شوید و جامعه را انذار کنید؛ بینش ها، رفتارها و گرایش های تاریک را از جامعه بگیرید و بینش ها و گرایش های روشن را به جامعه تزریق کنید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان این که طلاب باید شرک خفی و رفتار جاهلانه را از جامعه بزدایند و توحید واقعی و رفتار عاقلانه را در جامعه ترویج کنند، گفت: در واقع وظیفه اصلی طلاب محقق کردن دین در جامعه و انذار مردم به معنویات، اخلاق و گرایش های دینی است.

وی وظیفه دیگر علما و طلاب را ایستادگی در برابر جریان هایی که تلاش می کنند مردم را از مسیر درست منحرف کرده و ارزش های دینی را تحریف کنند، دانست و بیان داشت: رسالت ما پیاده سازی ارزش های دینی، فرهنگی و اخلاقی در جامعه است به گونه ای که جامعه در برابر نقض این ارزش ها واکنش منفی نشان دهد و با آن مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha