پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/نشت بانکداری اسلامی/ حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ دانشیار گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی گفت: مرحوم استاد سید عباس موسویان مجاهدانه در ۲۵ سال، مباحث اقتصادی و فقهی را دنبال کرد و تاکید داشت که باید مبانی فقه و سایر مبانی اسلامی به تاسیس نظام اقتصادی و ساختارهای نهادهای اقتصادی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی در آیین بزرگداشت فقیه الاقتصاد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان، اظهار داشت: وی روابط درون نهادهای اقتصادی را تحلیل فقهی می کرد و خروجی آن در دستاوردهای علمی ایشان قابل مشهود است.

وی افزود: مجموعه مقالات ارزشمند درباره اندیشه استاد موسویان در سه حوزه روش استاد، مباحث اقتصادی و سیاسی، نقد دیدگاه های ایشان نوشته شده است، ضمن اینکه نقد دیدگاه یک اندیشمند باعث فراگیری و استمرار اندیشه او می شود.

دانشیار گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی با اشاره به رونمایی از مجموعه علمی مرحوم استاد سید عباس موسویان گفت: بر اساس ارزیابی شورای علمی همایش، ۱۶ مقاله به عنوان برتر در مجموعه مقالات گردآوری شده است که رونمایی از آنها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از همه نویسندگان، شورای علمی همایش، از ارزیابان مقالان به ویژه مجید رضایی و توحیدی و دبیر اجرایی و علمی حسام رضایی و مدیر روابط عمومی نجفی قدردانی می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی خاطر نشان کرد: قبل از همایش، پیش نشست ها و جلسه های علمی برگزار شد که خروجی ها بسیار خوبی داشت، امیدواریم که دیدگاه های وی ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر ترویج اندیشه استاد سید عباس موسویان، گفت: باید از دیدگاه این استاد فقید در حوزه فقه و اقتصاد پرده برداری شود، چرا که روش او مورد توجه اندیشمندان است.

۳۱۳/۶۱پ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha