جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هرمزگان

حوزه/ امام جمعه میناب در خطبه های نماز جمعه گفت: به مسئولین استان فارس توصیه می کنم درباره الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس که تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند، با موضع گیری های غیر منطقی تنش و اختلاف ایجاد نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام ابراهیمی، ظهر امروز در نماز جمعه  میناب اظهار کرد: کشور ایران کشوری واحد و یکپارچه است و استان هرمزگان هم مانند استان های دیگر متعلق به همه ایرانیان است و طبیعی است که هر ایرانی می تواند در این استان زندگی کنند و به فعالیت تجاری و اقتصادی بپردازد.  همان گونه که تا کنون از سراسر کشور خصوصا استان های همجوار مانند فارس و کرمان در استان هستند و بخش مهمی از مردم هرمزگان را عزیزانی از استان فارس تشکیل می دهند.

وی افزود: سرمایه گذاری در دریا و خشکی طبق مقررات در هرمزگان برای هر ایرانی ممکن است و کسی نمی تواند مانع آن شود، اما در بحث الحاق یا عدم الحاق بخشی از یک استان به استان دیگر در اختیار دولت است و طبیعی است که وقتی دولت با کار کارشناسی دقیق و توجه همه جانبه به ابعاد اقلیمی، اجتماعی، روانی و سیاسی تصمیمی گرفت، مردم تابع منطق هستند و می پذیرند.

امام جمعه میناب عنوان کرد: به مسئولین استان فارس توصیه می کنم درباره الحاق بخشی از پارسیان به استان فارس که تاکنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده اند، با موضع گیری های غیر منطقی تنش و اختلاف ایجاد نکنند.

 وی اضافه کرد: مواضع غیر منطقی استان فارس برای سرمایه‌گذاری به دلیل نیاز به دریا به نفع هیچ کس نیست؛ استان فارس مگر چه مشکلی دارد که بدون الحاق بخشی از پارسیان نمی تواند انجام دهند و با الحاق آن مشکل قابل حل است .

ابراهیمی در پایان گفت: لازم است مسئولین استان فارس دقت کنند با سخنانشان تنش ایجاد نکنند و جو روانی به وجود نیاورند.

انتهای پیام


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha