سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / آیین اهداء کتابخانه شخصی مرحوم حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی به کتابخانه امام صادق (ع) به حضور امام جمعه قزوین

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: کتاب موسوعة کلمات الرسول الأعظم(ص) که با زحمات و تلاش های بسیار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گردآوری شده است، لازم است توسط یکی از مراکز تحقیاتی مانند موسسه نور به نسخه نرم افزاری و دیجیتال تبدیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این کتاب بهره‌ ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم اهدای کتابخانه شخصی مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی به کتابخانه امام صادق (ع) قزوین، گفت:  افراد بسیاری در راه اندازی کتابخانه امام صادق (ع) دخیل بوده‌اند، ولی آن کسی که میدانی پای کار بود و منویات را هوشمندانه و حساب شده محقق کرد، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی بود. کتابخانه را کسی می‌تواند شایسته کند که کتاب شناس، رجال شناس و حدیث شناس باشد و این مرد با آن نگاه بلندش بنای خیری را گذاشت که جزء سرمایه‌های جهان اسلام به حساب می‌آید.

 وی خاطرنشان کرد: کتاب موسوعة کلمات الرسول الأعظم(ص) که با زحمات و تلاش های بسیار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گردآوری شده است، لازم است توسط یکی از مراکز تحقیاتی مانند موسسه نور به نسخه نرم افزاری و دیجیتال تبدیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این کتاب بهره‌ ببرند و به صورت آسان‌تری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد. این مهم می‌تواند یک اقدام جدی برای پاسداشت مقام علمی ایشان باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: من هر وقت به یاد می‌آورم که دو جلد این کتاب ارزشمند راجع به قرآن کریم است با شوق به سراغ آن می‌روم و این اثر فاخر بانظم خاص و یک ذهن مهندسی جمع آوری شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مرحوم حاج آقای ابراهیمی تاثیر زیادی در حوزه علمیه داشت و خیلی از طلبه‌های پژوهشگر و کتابخوانِ به معنی واقعی کلمه، محصول نگاه و دغدغه‌های ایشان بود و همانطور که فرزندان وی می‌گویند ایشان اغلب اوقات یا در حال نوشتن و یا در حال خواندن بودند.

 امام جمعه قزوین، کتابخانه شخصی مرحوم ابراهیمی را دارای ویژگی‌های خاصی دانست و افزود: کتابخانه مرحوم ابراهیمی از نظر کیفی و انتخاب بهترین عناوین برای هر موضوع دارای جایگاه خاصی است و مراجعه کنندگان به آسانی به کتاب دلخواه خود می‌رسند. کتابخانه‌ای که ما در اینجا مشاهده می کنیم بسیار تصفیه شده است و تک تک کتاب ها هوشمندانه انتخاب شده‌اند و چه بسا مرحوم ابراهیمی در تنگنای مالی و شرایط سخت اقدام به خریداری برخ کتب کرده‌اند و ازخودشان به یادگار گذاشته‌اند.

 وی ادامه داد:  این کتاب‌ها به وصیت مرحوم ابراهیمی در جایی قرار می‌گیرد که همیشه مثل چشمه جاری و صدقه جاریه ثواب و بهره‌مندی‌ آن به روح آن مرحوم می‌رسد و ان‌شاءالله ایشان و فرزند شهیدش با اولیای الهی محشور شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: خانواده محترم مرحوم ابراهیمی در گردآوری این اثر ارزشمند و در دوران طولانی بیماری ایشان مانند پروانه‌ای به دور شمع، از این عالم بزرگوار و مجاهد خستگی ناپذیر پرستاری کردند و کمک حال ایشان بودند که برایشان از خدای متعال سلامتی و عاقبت بخیری خواستاریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha