جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالله اسفندیاری

حوزه/ یک تهیه‌کننده سینما گفت: در نئولیبرالیسم گفته می‌شود هر امری فایده اقتصادی نداشته باشد حتی اگر خیر باشد، بدون فایده است. این تفکری بسیار خطرناک است که متاسفانه در هنر ما هم شیوع پیدا کرده و باید جلوی آن گرفته شود.

عبدالله اسفندیاری، تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: بی‌تردید حضور سرمایه‌گذار و حامی مالی برای سینما اتفاق خوبی است، اما به شرطی که این حضور افسار گسیخته نباشد. در کلامی دیگر حضور اسپانسر در سینما نباید سبب شود فرهنگ جیره خوار تبلیغات گردد.

وی افزود: وقتی اسپانسر یا سرمایه گذار در هنر ورود می‌کند، مطمئناً به دنبال منافع خود است. کسی منکر این ماجرا نیست، اما این حضور باید قانونمند و مشخص باشد، زیرا اگر قرار شود حضور سرمایه گذار مالی ارزش‌های حاکم بر هنر را زیر سوال ببرد آسیب‌های این امر بسیار گران خواهد بود.

اسفندیاری با بیان اینکه برای بهره‌گیری صحیح از اسپانسر نیاز به مدیران باهوش و کاردان است گفت: اینکه چگونه می‌توان از اسپانسر استفاده کرد تا ارزش‌های دینی و بومی زیر سوال نرود به یک امر بستگی دارد آن حضور مدیران خبره و آگاه است تا بدانند چگونه با سرمایه گذار، قرارداد ببندد که ارزش‌های حاکم در جامعه زیر سوال نبرد.

وی در انتها تصریح کرد: متاسفانه تفکری جدید که آن را به عنوان نئولیبرالیسم می‌شناسند، باعث حاکمیت سرمایه بر ارزش‌ها شده است. در نئولیبرالیسم گفته می‌شود هر امری فایده اقتصادی نداشته باشد حتی اگر خیر باشد، بدون فایده است. این تفکری بسیار خطرناک است که متاسفانه در هنر ما هم شیوع پیدا کرده و باید جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha