جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 989439
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
دفاع پایان نامه

حوزه/ طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «موانع تربیت دینی کودک با تأکید بر آیات و روایات» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمود قربانی، طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان رشته تخصصی تبلیغ، از پایان نامه خود با عنوان «موانع تربیت دینی کودک با تأکید بر آیات وروایات» با راهنمایی حجت الاسلام والمسلمین حمید الهی دوست و استادمشاورحجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی و داوری حجت الاسلام محمد ثناگوئی زاده دفاع کرد.

پدیدار در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد: سعی کردیم در این تحقیق، بدنبال تبیین و کشف موانع تربیت دینی کودک باشیم.

وی افزود:  در این تحقیق موانعی که در سرنوشت کودک و آینده و تمام عمر او اثر گذار می باشد و او را آسیب پذیرتر و در چالش ها و فشارهای سختی قرار داده، ویژه، انحراف، فساد، اعتیاد، بحران هویّت، خودکشی و مانند آن را  بررسی کردیم.

طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: این پایان نامه آسیب های جسمی واخلاقی وجنسی که تربیت دینی کودک را به خطر می اندازد و بسیاری از والدین به آنها آگاهی ندارند مورد جستجو قرار داده و با استفاده از اسناد نوشتاری ونرم افزاری درحوزه نقلی وحیانی به جمع آوری اطلاعات پرداخته وبه روش توصیفی تحلیلی داده پردازی می کند.

پدیدار در دفاع از پایان نامه خود  ادامه داد: هدف پرداختن به این موضوع را می توان بررسی موانع تربیت دینی کودک در کتب روانشناسی وتربیتی کودک واستفاده از آیات قرآن کریم و روایات پیامبر عظیم الشأن وامامان معصوم (ع) عنوان کرد و از لایه های این اسناد به مطالبی رسید که گوشه ای از موانع تربیت دینی کودک را کشف می کند.

وی ابراز کرد: نوع منابع از روش کتابخانه ای و رایانه ای وکتاب های دسته اوّل دینی وروانشناسی وکتاب های معاصر استفاده شده است، همچنین در این پایان نامه به کلیات ومفاهیم موانع، تربیت دینی، کودک، آیات وروایات و به موانع تربیت دینی کودک در بعد فردی مثل اختلالات روانی وجسمی وموانع مستقیم وغیر مستقیم اشاره شده است.

طلبه سطح ۳حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: سعی کرده ایم دراین پایان نامه به موانع تربیت دینی کودک با توجه به آیات وروایات در بعد اجتماعی وموانعی که در خانواده کودک را تهدید می کند مثل والدین (طلاق، فوت) موانع محیط (مدرسه ومحله) وموانع رسانه (تلویزیون، فضای مجازی، اینترنت، تلفن همراه، کتاب) با تأکید بر آیات وروایات پرداخته شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha