پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی

حوزه/حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: متاسفانه این تفکر غلط در جامعه وجود دارد که مملکت در دست روحانیت است و از مزایا و حقوق های زیاد آن بهره مند می شوند، ولی واقعیت ایناست که حتی ۱۰ درصد روحانیت هم حقوق بگیر مراکز دولتی نیستند و طلاب و روحانیون در کمال متانت و قناعت روزگار می گذرانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، پیش از ظهر امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان، پیرامون دستور جلسه راهکار مستقل شدن بودجه حوزه علمیه اصفهان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ اظهار کرد: هفته بسیج و یاد وخاطره شهدا به ویژه بیش از ۵۰۰شهید حوزه علمیه اصفهان را گرامی می داریم.

وی بیان کرد: از کنار مقام والایی که بسیجیان دارند، نمی توان راحت گذشت، چرا که امام راحل با آن همه خصایص در توصیف این مقام فرمودند «ای کاش من هم یک بسیجی بودم»

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: نکته ای که متاسفانه در کشور وجود دارد وضعیت سخت معیشتی طلاب است که علی رغم همه مشکلات اجتماعی این قشر، اینسختی مضاعف را هم باید بپذیرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما برگرفته از خروش و جوشش حوزه های علمیه بود، عنوان کرد: شرایط سخت معیشتی شایسته طلاب، روحانیون و اساتید حوزه علمیه اصفهان نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اظهار کرد: متاسفانه این تفکر غلط در جامعه وجود دارد که مملکت در دست روحانیت است و از مزایا و حقوق های زیاد آن بهره مند می شوند، ولی واقعیت ایناست که حتی ۱۰ درصد روحانیت هم حقوق بگیر مراکز دولتی نیستند و طلاب و روحانیون در کمال متانت و قناعت روزگار می گذرانند.

وی تاکید کرد: من از نزدیک به دلیل عضویت در کمیسیون اقتصادی مجلس با اقشار مختلف جامعه و مباحث اقتصادی آنها آشنا هستم، به جرأت می توانم ادعا کنم، کم توقع ترین گروه از جامعه و کمترین اعتراضات از سوی طلاب حوزه های علمیه است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در توضیح راهکار برطرف شدن مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه در لایحه بودجه، افزود: البته رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام، موافق دولتی شدن حوزه های علمیه نیستند، ولی برای تخصیص بودجه های عمرانی و پژوهشی حوزه های علمیه قطعا باید برنامه ریزی خاصی از طریق لایحه بودجه دولت کرد.

وی در پایان و پس از شنیدن برخی از مشکلات حوزه علمیه اصفهان به دلیل مستقل نبودن بودجه اش، گفت: درصددیم که با همت مجمع نمایندگان استان اصفهان بودجه مستقل حوزه علمیه اصفهان را پیگیری نماییم.

بیش از ۹۰ درصد روحانیت حقوق بگیر مراکز دولتی نیستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha