جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: همان‌طور که قوه مقننه، مستقل از قوه مجریه است و قوه قضائیه، مستقل از دو قوه دیگر است و تشکیلات نظامی نیز مستقل از دیگر قوا هستند، قوه دیگری تحت عنوان قوه فرهنگی ایجاد کنیم که مستقل از همه قوا و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان فرهنگی خوزستان، اظهارداشت: پرواضح است که در ساختار نهادهای فرهنگی کشور، دوباره‌کاری، موازی کاری، تلف کردن وقت و بودجه وجود دارد که در نتیجه، عدم کارآمدی حاصل همه این مشکلات است.

وی با تأکید بر اینکه تغییر ساختار و ایجاد تحول در بعد فرهنگی و معنوی جامعه امروز از ضروری‌ترین امور است، گفت: حتماً باید یک فکر عاجل و البته دقیق، واقع بینانه و همراه با آینده‌نگری داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: اینکه برای اصلاح این ساختار در سطح کشور، نظرات کارشناسان و اهل نظر در سطح کشور شنیده می‌شود، کار بسیار حکیمانه و عادلانه‌ای است؛ لاکن برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از دوباره‌کاری و انحرافاتی که بر اثر تغییر دولت‌ها در جامعه ایجاد می‌شود، لازم است، مجموعه‌ای مستقل در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، گفت: همان‌طور که قوه مقننه، مستقل از قوه مجریه است و قوه قضائیه، مستقل از دو قوه دیگر است و تشکیلات نظامی نیز مستقل از دیگر قوا هستند، قوه دیگری تحت عنوان قوه فرهنگی ایجاد کنیم که مستقل از همه قوا و زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری باشد و همه این نهادها اعم از سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی و صداوسیما همه باید در یک راستا زیر نظر این قوه قرار گیرند و کارکرد و برنامه‌ریزی و نظارت و پشتیبانی آن‌ها و ارتباط آن‌ها با قوای دیگر بر عهده وزرایی که تعیین می‌شوند، باشد.

وی عنوان کرد: در این تحول، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش حذف نمی‌شوند، بلکه وزارت باید رابط بین دولت و مجموعه‌های فرهنگی و آموزشی کشور باشد و یک ستاد مشترک شبیه به ستاد مشترک نیروهای مسلح تشکیل شود و مدیریت همه مجموعه با حکمی از سوی مقام معظم رهبری صادر و تعیین شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این عملی‌ترین راه برای ایجاد تحول و انسجام در نهادهای فرهنگی است یادآور شد: امکان دارد در این تحول، برخی سازمان‌ها که کارهای مشابه دارند، ادغام یا سازمان‌های جدیدی ایجاد شوند، این سازمان‌ها در شاکله خود بمانند، اما مغز متفکر و ناظر و پشتیبان آن‌ها باید زیر نظر یک ستاد مشترک باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha