جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در هند، گفت: معارف اهل‌بیت(ع) باید به‌صورت آکادمیک بیان شود تا به مجامع علمی و دانشگاهی هند مورد استقبال قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی مهدوی پور پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اولویت‌ها و راهکارهای نشر معارف اهل‌بیت (ع) در عرصه بین‌الملل که در سالن جلسات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در خصوص نشر معارف اهل‌بیت (ع) در شبه‌قاره همواره اقدامات خوبی صورت‌گرفته است که در سال‌های اخیر ۲۰ هزار کتاب از اهل‌بیت (ع)چاپ و منتشر شده است و همچنین در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در هند،ابراز داشت: هر کتابی که برای شبه‌قاره تهیه می‌شود، باید حساسیت‌های این منطقه مورد توجه قرار بگیرد، چرا که در برخی از زمان‌ها عدم توجه به این حساسیت‌ها تبعات زیادی دارد.

وی افزود: معارف اهل‌بیت(ع) باید به‌صورت آکادمیک بیان شود تا به مجامع علمی و دانشگاهی هند مورد استقبال قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی پور بیان داشت: مردم شبه‌قاره احساسی و عاطفی هستند به همین علت عزاداری در این قاره بسیار مهم بوده و ارتباط آن‌ها با جریان عاشورا یک ارتباط راسخی است.

وی افزود: در این زمینه از منظر اهل‌بیت (ع) اگر کتاب‌هایی منتشر شود مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد، علاوه بر این بحث دعا نیز بسیار مهم است و نیاز است که کتاب‌های ادعیه با ترجمه‌های مختلف در هند در دسترس مسلمانان قرار بگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور هندوستان، تصریح کرد: در زمینه شبهات و مسائل روز باید رصد شود و پاسخ‌های علمی به آن‌ها داده شود، چرا که شبهاتی مطرح می‌شود که تاکنون اصلاً مطرح نشده و باید در مقام پاسخگویی وارد عمل شود.

وی تصریح کرد: در معرفی جریان عاشورا و مقصد آن به هراندازه کتاب‌های علمی نوشته شود، موردتوجه قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha