پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت زهرا

حوزه/ کتاب "فاطمه اُسوه بشر"، کتابی است خواندنی درباره سیره و زندگانی نورانی حضرت زهرا(س)، که مشتمل بر پنج فصل است و برگرفته از مجموعه آثار علامه استاد جوادی آملی می باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سال های اخیر تبیین سیره و زندگانی حضرات معصومین(ع) در کلام علما و مراجع عظام تقلید و آثار قلمی آن ها با استقبال قابل توجه کتاب خوانان روبرو بوده است. یکی از این آثار ارزشمند، کتاب "فاطمه اسوه بشر" مشتمل بر پنج فصل است که خود برگرفته از مجموعه آثار آیت الله العظمی جوادی آملی می باشد.

در فصل اول این کتاب با عنوان "کلیات" به بیان مباحثی با عناوین ضرورت شناخت اهل بیت (ع)، گستره شناخت حضرات معصومین(ع)، اهل بیت (ع)، بهترین الگوی هدایت، فاطمه (س) آینه تمام‌نمای اهل‌بیت(ع)، فاطمه (س)، الگویی فرا جنسیتی و نیز فاطمه (س)، الگویی فراتر از زمان و مکان پرداخته شده است.

بنابر این گزارش: بخش دوم کتاب به بررسی فضایل و مناقب اهل بیت (ع) و به خصوص زهرای مرضیه (س) اختصاص یافته است، ضمن آن که حضرت فاطمه (س) در آینه قرآن عنوان بخش سوم کتاب است که در آن حضرت زهرا (س) در صفای آینه وحی و به روایت آیات و سوره‌هایی چون آیه تطهیر، آیه مودت، سوره کوثر، سوره قدر و سوره دهر معرفی شده است.

همچنین لازم به ذکر است که این کتاب خواندنی در بخش چهارم به بررسی و تبیین سیره حضرت فاطمه (س) در ابعاد علمی و معرفتی، تربیتی و آیین همسرداری و اجتماعی و سیاسی پرداخته است.

بخش پنجم نیز به طرح هفت پرسش و پاسخ پیرامون ام ابیها (س) اختصاص یافته است. پرسش‌هایی همچون این که چرا حضرت فاطمه (س) با این همه مقامات و فضایل به عنوان پیامبر برگزیده نشد؟، چرا در بین ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۴ معصوم فقط یک زن وجود دارد؟ و چگونه ممکن است که حضرت فاطمه (س) پیش از آفرینش امتحان شود!؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صادق IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    خخخخخیلی